Tuesday, April 10, 2007

white lie

bertahun2 yang lampau saya membaca satu laporan di dalam akhbar.

Soalan lebih kurang begini, "Apakah yang menganggu fikiran saudara?".

Jawapannya kurang lebih begini dicatatkan, " Saya merasa terganggu kerana ditemubual oleh pemberita yang mengatakan beliau meminati saya tetapi bertanyakan berapakah jumlah novel yang pernah saya tulis. Persoalan ini amat menganggu fikiran saya".

I wont forget the article coz at that time my one and only dream was to be a journalist.. (welcome to my world of ambitions!!). The saudara was none other than our National Laurette A Samad Said. I read Salina, Hujan Pagi and Bulan Tak Bermadu di FatehfurSikri, but then cant really say I m his ardent fan. Can I?

But then, I read Salina hundred times since I was in Primary School. Now I've stopped coz that book no longer in the library.. (sapa la punya keje?)

Alaa.. kuar tajuk lak..

There is a rising writer in my workplace. His poems and short stories dah published countless times. Takat menang hadiah tu dah biasa sangat kot.. (tp everytime pun sy sangat teruja coz nanti dia belanja kitaorang hehehe)

Since April is language month so i approached him.. ye la.. kan bagus displayed kan all his writings... but how 2 start?

and then the white lies started.... nop i didnt say i m his biggest fan la weii.. it was something like... i've read almost all your writing but i didnt have it all especially in ur early days..

it was partially true.. tp Mr Hashim sbb dia mmg baik sangat orangnya dan lepas dia menolak byk kali dan saya desak jugak (my natural flair) so insyaAllah smer pun ok...

Aminn

Btw i found this website wic worth visiting (congrats guys!!!)


No comments: