Saturday, July 12, 2008

in fractious mood

even since i read doomsday conspiracy by well.. yang penting bukan jeffrey archer la.. i never believe in coincidence.. sebab dlm buku tu tulis gitu.. saya pun x pasal2 je percaya..

when 4 people mentioned d same thing in a week to me i felt uneasy and berteki-teki, ni sapa lak yg jadi pengarah pilem nih? watever.. but that would never deter my spirit.. never..

tp till now cable talipon masih x ok lagi wic affected my life a lot coz saya dan internet memang berpisah tiada.. ari tu sham, my colleague cakap, org telekom cakap sampai end of year pun belum tentu diorang nak baiki sbb byk beno tpt yg terlibat... kot jumpa la si pencuri kabel tu... isk isk isk..

btw last nite waktu makan malam my mom yg x pernah2 membebel tetiba bukak kitab plak..

for d record i had dinner with my mom setahun ntah berapa kali sangat la.. normally i had my dinner before 7. ni jadual saya sejak zaman jepun lagi and my mom take her dinner with Arif after Maghrib..

yesterday was d same too.. i had my dinner before seven jugak.. tapi tetiba dengar mak saya membebel... so saya amik pinggan and makan sekali.. makan tahap siput la , perlahan-lahan..

"memetik2 je dema ni skrg..itu udah nak memetik la tu"

memetik tu ckp Perak, maksudnyer saja je nak cari gaduh..

"sapa mak" tanya acho sambil berhenti kejap makan..

"orang parti-parti ni ler... hari2 ada cerita sana bergaduh, sini tuduh menuduh.. nengokler.. ari2 keluo dlm warta berita.. dema nak jadi huru hara ler tu macam 16 mei dulu".. gomel mak saya sambil melipat kain (dia x selera makan)

"orang dah kalah mak.. cenggituler.." saya menambah sepinggan lagi nasi sambil mencurah garam ke luka (adding salt to injury - terjemahan literal)

"ini la ni udah bertahun mak pergi mengaji, tahun ini pulak ler kemain lain ustazah tu bercakap hal2 politik.. dulu idak mcm tu..sebelum ni tak pernah langsung dia menyebut barang sikit pun apa hal politik orang.. ini pulak sekarang ni... dah x seronok rasanya.." mak saya membebel lagi..

"dia cerita apa? yang baik ke yang buruk?" sy tanya je... kalau mak saya cerita best jugak..

"kalau cerita yg elok idak la orang susah ati" jerkah mak saya.. sy dan acho berpandangan dan tersenyum2 sambil menambah lagi sepinggan nasi.. tapi mak saya berenti cerita kat situ je.. cess

"dulu tu elok2 ustaz tarmizi mengajar, udah kata dema cakap hal parti, padahal x pernah sepatah ustaz tu cakap pun.. ustaz lain pun x pernah cakap politik.. " mak sy berkata lagi ngan sedih..

saya dan acho pun berenti makan.. x selera jugak la, besides dah lost count berapa pinggan mkn coz seingat kami ni ler pertama kali our mom cakap cenggini...

btw my mom memang sangat suka pergi kelas agama. dan anak dia pulak memang x boleh tengok mak dia sedih-sedih.. as usual bila my mom sedih2 i took her shopping, tapi fully sponsored la kan...

2 comments:

zino said...

sopping tu lebih baik dari cerita hal orang kan hehe

Kengkawan said...

isk isk isk
terima kasih kerana mengingatkan
hehehhe