Saturday, November 20, 2010

One for All and All for One

Pada minggu lepas, dua kali saja diDAJALkan oleh dua orang kawan rapat, Encik X dan Encik Y pada dua hari yang berlainan. Kalaulah yang dajalkan saya itu kawan perempuan mesti saya pergi jumpa diorang serta merta dan tanya dan dan itu juga, apsal diorang buat mcm tu.

Tapi kedua-duanya lelaki, jadi kalau saya menangis guling2 pun diorang bukan peduli. So saya pun buat2 je x peduli. Padahal dalam hati hissshhh..

Kebetulan saya nampak Encik X, sedang minum sensorang.

Me: Ko sihat ye..
X : ha'a... sori la..Tu la aku cakap ngan org rumah, misti Ijan marah ni..
Me: Heheheh (x jwab)
X : Ko tau, aku g pasar, siap aku mesin rumput, pas tu aku tanya org umah nak mkn apa, aku masak ketam fried chilli lagi hari tu..
Me: waaaa... sedapnya..
X : haaa tu la... aku frust ko tau... kita ni keje teruk2 tapi sudahnya apa? hak kita yang patut kita dapat pun x ada kau tau..
Me: oooo
X : Cuba ko tengok ye... (sambil keluarkan smer fakta-fakta.....dan kasi explanation kita pun dengar je...)


Saya x berkesempatan jumpa Encik sehingga pagi Jumaat 19 Nov.

Me: Kita cakap ngan ur wife ko dajalkan kita..
X : Hahahhahahahaha tu la dia ada tanya x per ke x pegi, kesian Ijan
Me: Kita pun salah gak... dah sampai baru sms
X : Saya bukan apa.... Bayangkanla buta2 je kita ni org bodohkan... Bukan berkira, duit minyak pun x kasi... hahhahahah.. buat program kewangan zero.. kita plak yg kena keluar duit. Apa la..
Me: Hahahha... nak cari nama.
X : Baiklah duit tu kita guna utk anak2 ye x..


As usual bila cakap ngan encik2 berdua ni, saya pun asyik ketawa je.. its d nature of our friendships, full of fun and laughter. We lived in d world where YOUR wish is my command, there is no room for brainstorming ideas neither room for pouring our difficulty. The ANCHovies life. The doormat. Period.

But i make my muka-askar when i said this, "len kali kot nak buat apa2 ajakla kita sekali. korang kwn kita, kita mesti sokong korang. apa2 hal biarlah keputusan sama2".


I was told by close friend when i put on my muka-askar-mode no one dared to defy me. I hope she is right. Because I m broke.

And i couldnt afford any holiday this year.

No comments: