Wednesday, February 02, 2011

Andy Lau tetap hensem

Ni cerita semalam.

Masa zaman belajar dulu saya berazam nak tengok semua movie kat cine. Saya sangat-sangat sukakan wayang gambar di Panggung Wayang Gambar atau nama singkatannya Pawagam. Feelnya lain macam bila menonton dilayar besar.

Dulu, rakan sebilik saya menghadiahkan VCD Titanic sebab dia janji nak bawa saya g movie tapi ada je hal masa tu. 6 bulan kot barula saya abis tengok VCD tu... Takde feel.

Kawan lama saya Labu (bukan nama sebenar) cakap dia abis kerja pukul 5 dan dia pun nak tengok movie jugak. Pepagi lagi saya dah texted dia dan tanya "jadi x?".

Pendekkan cerita, jawapan dia pun lain je bunyi nyer.. suffice to say, sebab dah lama sangat kenal Labu jadi kalau mata kiri dia gerak sikit je macam orang jahat dalam drama bersiri No Ordinary Family malam Isnin lepas tu, pun dah tau ada sesuatu yg x kena..

Me : Be truthful, do u hv other plan. I don mind
Labu: Nope, xder plan lain pun..it juz my boss asked me to handle a few clients. Diorang abis kol 8.00
Me : Kensel movie then. Makan saja can ka? That is if not ganggu u
Labu: Ok then. Makan ye
Me : Sure x ganggu? Ker kita postpone 2mrow?
Labu: Makan shud be ok.

Masa tu dah pukul 2 petang. I was so starving. Haven't eat from morning since so busy pruning my unkempt garden. Kenapala saya sebut pasal makan?

Saya memandu perlahan-lahan, tapi saya tak tahu nak pergi mana jadi saya sampai sangat awal juga. Dua jam saya tunggu dan rasa nak balik je. Orang cakap, bila marah ingatkan kebaikan orang yang kita marah tu...

Ok..
1. Saya x tau nak pergi rumah kawan kawen Labu yang hantar.
2. Xder kredit, Labu yang reloadkan (pas tu saya bayar semula)
3. Satu hari keter rosak, Labu yg tolong
4. Bila saya lambat, (sangaaaaaaat selalu) Labu x penah bersungut.
5. Masa sesat kat jalan (banyak kali), Labu datang fetch.
6. Tertinggal tren, Labu tolong hantar balik
6. Satu hari waktu outstation, x cukup cash, Labu terus mintak acc no x banyak soal pun (tapi sy lupa no akaun)

Ohh.. banyak rupanya.. Kawan lama la katakan..
X jadi saya nak sentap, tapi air mata keluar jugaklah.. sebab lapar kot.

Akhirnya sejurus selepas Maghrib, Labu pun kelihatan. Dia memegang sehelai akhbar.

Me : Wey? Article on u again?
Labu: No la, nak tengok movie kan..
Me : But.. u must be tired..
Labu: Its ok.. biasa je.
Saya speechless.. pukul berapa nak balik?

Terlepas 10 minit pertama Filem Shaolin.
Tak pandai saya nak komen filem Benny Chan ni. Saya dah lama tak menonton filem kungfu. Tapi saya suka la, cuma kalau ditayangkan di televisyen nanti, konfem saya tak kasi budak2 tengok.. ngeri sikit.

Durasinya dua jam. Worth every sen!! to compensate dinner, Labu belikan hotdog saja untuk saya sebab dia sudah makan bersama client tadi.


Habis filem, susah betul nak celik mata..

Labu: r u sure u can drive back?
Me : boleh.. misti bole..

The truth is, kalau la mulut saya terima signal dari otak instead pun of perut, xder kerjanya saya memandu 2 jam semata-mata nak pergi makan. Setelah 4 jam berkebun pagi tu, saya betul-betul penat dan mengantuk ya amat.

Jadi saya memandu perlahan-lahan dan pukul 12.30a.m barulah tiba di rumah. Sebelum tidur saya terfikir, kalaulah saya yang buat kerja 4 jam je pun penat, ini kan pulak Labu.

Next time, saya nak pergi movie sensorang je la..

2 comments:

Citarasa Rinduan said...

serius nak kata labu tu bagus orangnya


ehheheh..kekandang layan gak movie shoilin, suka filem aksi2 hehehe

Kengkawan said...

Len kali kita pergi berdua je la Yu.. hhehe