Sunday, February 27, 2011

What? But Why?

Two months ago when this particular person relate this story, I almost choke up.

"Ko sewel!" dan kemudian saya ketawa bagai nak gila.. It's hilarious. It's a simple storyline, the one u could see in Cerekarama or Ntah-apa-ke-nama-slot in tele.

Ginila...
Ms A is in relationship with Mr not-so-good-looking guy. Thinking that she could get a better catch, Ms A dumped Mr not-so-good-looking-guy. Mr not-so-good-looking-guy advertised himself in few tabloids (i've checked, he DID just that... sewel ok). Last2 sangkut ngan Ms B who is far more beautiful than Ms A. Out of sudden, Ms A cari balik Mr not-so-good-looking and knowing that he had Ms B now, she just couldn't sit still.

"Very not u to do things like that", I told Ms A when she told me she had catfight with Ms B. I don't find it funny anymore.

"That is errr very childish", what else should i say when she even created few FB accounts just to spy on Ms B. She even spend some considerable time to report (yang buruk2 saja) about Ms B to Mr not-so-good-looking-guy. "For what?" I asked again. She said for self satisfaction. Serious I don't get it.

Whenever we bumped into one another, she will tell me Ms B's recent activities. And her activities too. I've told her numerous time, I m not interested, but still maybe i didn't say it loud enough, maybe.

Last week she told me a jaw dropping news. She created a FB account under Ms B name.
Me : MasyaAllah... kenapa?
Ms A: sajalah geram.. biar family n kawan2 dia tau sapa dia sebenarnya.
Me : Laaa... buat apa pun?
Ms A: Biar family dia tau dia tu bila keluar x pakai tudung, tulis kat wall macam Islamik sgt.
Me : Kan itu urusan Allah nak balas.
Ms A: Saja, puas hati bila dia sedih. Biar dia tau malu sikit ambik bf orang.

Goshh... sampai mcm tu sekali. Thanx god Ms B's family said they will hunt Ms A sampai lubang cacing. So she closed the account. I advised Ms A, she will get caught, and how her misconduct could lead her to harrasment charge and bla bla..

And today, I see her again on my way to get my nst. I thought things were settle when she closed the FB account, boy I was wrong. She sent some messages to Ms B's family member telling them how bad Ms B is. Wohoooo its too much.

Anyway, after berbuih2 kasi nesihat dulu, I think it's time saya buat bodo je. I picked up the newspaper n started reading.

_____________________________________________________________

honestly citer rebut2 bf ni hari2 la saya layan.
normally saya ketawa je. paling kelakar 3 thn lepas, a new student see me coz kakak dia suh cakap ngan saya ada budak form 2 tempeleng dia. saya pun tanyala kat budak form 2 tu betul ke x? dia cakap betul dia tempeleng.
besoknya saya jumpakan depa bertiga (budak baru, budak form dan kakak budak baru tu).
Ceritanya si kakak tempeleng budak form 2 tu, n budak form 2 tu x puas hati dia tempeleng adik orang tu.

"habis tu kakak dia tempeleng saya, saya tempelengla adik dia" selambax je dia cakap, dan saya terus ketawa berguling2. Even adik yang kena tempeleng tu pun ketawa sekali. Apa ke punya x logik. Tapi itula akal budak2.

Saya suruh diaorang settle. Jadi masing2la tuduh menuduh. kes berebut bfla.. Saya biarje diaorang bertikam lidah. Dah lama sket tu saya pun tanya.

me :Yang, bf tu ada hensem macam Anuar Zain? kaya giler ke...
Diorang: eh cer* ni xder la.. (ketawa besar)
me : kalau hensem sgt tu, i pun nak jugak masuk berebut.. hahhaha
diorang: alaaa... cer* ni..
me : kalau takat ala-ala cap ayam je, x yah sampai rebut2 ble x? malu la..
diorang: uhuh...
me : awak berdua cantik (sambil kasi cermin), belajar pun ok, misti awak dapat yg lebih baik.

tapi budak form 2 tu berkeras nak buat report polis jugak sbb dia kena tempeleng depan orang ramai. Kali ni saya tak ketawa lagi. Saya tak berapa berkenan pergi balai polis.

"Yang, nanti balik rumah u discussed balik apa yang i cakap ni ngan ur parents tau" tu mukaddimah saya. Xkanlah saya nak halang dia mencari keadilan. Itu hak dia. The gud thing is, sebab saya pelupa, saya suka mencatat setiap apa yang dilaporkan oleh the kids. Jadi bila saat2 macam ni, saya boleh recalled balik smer tu tanpa halangan, hanya bila saya betul-betul pasti ia bermanfaat.

Make short, tiada laporan polis.

Sebenarnya, dengan budak2 senang. Kalau kita cakap dia dengar. oh... baru semalam si kakak tu memperkenalkan bf barunya kepada saya.

"ok x?", dia tanya. Boleh macam tu?

Tapi dengan orang dewasa ni.. adeiiii...

No comments: