Monday, March 21, 2011

Love story



Masa saya kecik2, saya dah baca buku ni. Erich Segal antara pengarang kegemaran saya. Tapi buku dia yang paling saya suspek ialah The Class dan The Faith dan The Prizes (x tau mana satu nak pilih). Selepas Love Story ada satu lagi buku sambungan gamaknya, Oliver Story, saya baca jugak tapi biasa je kot.

Zaman kecik2 dulu, takat nak baca citer love story baiklah cari buku Mills and Boon.. ooopss!!!
Zaman sekarang saya kureng layan buku genre cenggini. Sebab saya lebih suka dengar citer first hand.



Story Uno - Ayah saya sibuk dengan isterinya
So? Your mom jugak kan? Itu soalan saya.
Tapi bila dia kata tak, saya x cakap apa2. She's 15, jadi hatinya tulus je bercakap.

Her stepmom was his father's staff. Pendekkan cerita, kahwin tanpa pengetahuan isteri pertama.

Dia cerita pasal her mom n her stepmom attitude. Saya rasa tak sesuai saya tulis di sini suffice to saya rasa (pandangan peribadi jangan marah ye) "she (d stepmom) really loves the father".

"x adanya, dia nak harta saja" dis girl cakap dengan muka marah.

The truth is, mereka dah kawin for d past 18 years. Bisness ayah dia dah x sebaik dulu. At one time mereka hidup susah, tapi her stepmom tetap stay.

"Yang, kalau kita nak harta orang, xder kerja la bila org tu mesken kita nak stay jugak, baikla cabut" saya cuba yakinkan dia bahawa her stepmom betul2 ikhlas. Entahapa2 padahal saya bukan kenal pun. And I doubt it I'll see dis girl again.

"Lagi 10thn kita jumpa, kalau ur stepmom still staying, then she's really really in love yang" saya cakap sambil cepat2 sarungkan jeans sebab kawan saya dah call ajak makan.

"Heh semalam balik pukul berapa?" dia tanya, tukar topik kot.
Hahahaha saya ketawa dan bid gud bye.
Few things in life is better left unsaid.



Story dos - Berilah peluang
Met dis 2 girls when they were 17 in 2009.
Saya suka berbual dengan mereka berdua sebab mereka berlainan bangsa jadi cerita mereka sangat menarik pada halwa telinga saya.

Bila jumpa lagi.. macam jumpa kawan lama la... Mereka baru balik shopping, heh mestilah saya melompat2 nak tengok barang baru dibeli. Cerita shopping memang x ble nak habis. Then one of them tunjukkan a watch yang boyfriend dia kasi. Saya kenal boyfriend dia dan saya memang berkenan habislah.

Me : Yang, I memang suuuuuuka si Raju ni (bukan nama sebenar). Taste dia pun bagus.
Preetha: Family saya pun suka. heheh
Anju : Alaaa sedihnya.. saya dah break dengan Vicky
Me : Napa?
Anju : Entahla dia tu dah 3 kali buat perangai. 3 kali saya kasi dia peluang.
Me : Then...
Anju : Sekarang dia nak pujuk semula.. saya tak mau dah..
Me : Cari orang lain sajala...
Anju : Jumpa pun gaduh saja. Hari tu dia belikan rantai mutiara saya kata x mahu. Dia putuskan rantai dan buang. Saya kutip sebab kesian tgk, dia ambil kat tangan saya dan campakkan semula..
Me : (sambil ketawa) macam...
Anju : Macam filem tamil hahahhaha
Preetha: Mereka dua selalu macam tu.. hahhahahha
Me: dahla pemarah mcm tu, lupakan sajalah...
Anju: tapi Cikgu M cakap suruh kasi peluang?
Me: Kenapa Cikgu M cakap mcm tu?
Anju: Dia memang rapat dengan Cikgu M

Entah. kot saya, saya pangkah habis dah. Saya tak suka Cikgu M tu.. hahaha ada ke.
Hopefully dapat jumpa mereka berdua lagi next year. Nak tgk gak apa kesudahnnya. Btw - semua nama dirahsiakan.

p/s tetiba teringat kisah2 ni lepas tgk CM tadi



No comments: