Tuesday, April 19, 2011

No Fun(d) at all

Dah baca berita ni dalam Malay Mail hari ini?

Sports Minister wants to know how race held without green light
Tuesday, April 19th, 2011 12:21:00

Yang bagusnya, penganjur cepat-cepat membuat kenyataan akan bertanggungjawab dan memulangkan yuran penyertaan semua peserta. Sudah pasti saya akan terus membeli bateri energizer selepas ini. Bagus PR diorang.

Teringat saya tentang tetamu yang datang ke 12A petang semalam. Kami berbual di tepi pagar yang berkunci saja. Dia tau saya tidak akan menjemputnya masuk.

Saya : Kenapa hanya RM80? Terlalu sedikit la.
Encik K: Itu pun nasib baik dapat, semua orang kata satu sen pun xkan dapat.
Saya : Tapi expenses kita lebih banyak daripada ini.
Encik K: Tahun lepas ada dapat x?
Saya : Ermmm... xder langsung.
Encik K: Itula... (dan dia cerita panjang)
Saya : Banyaknya kena keluar duit sendiri?
Encik K: That's why saya x mahu terkena. Saya mintak jugak.
Saya : Sangat teruk...
Encik K: I waited for 1 hour u know, then baru dia dtg, dah dtg kata xder duit pulak. Tp saya tunggu jugak. saya x peduli.
Saya : Sampai macam tu sekali?
Encik K: U ingat kalau x buat macam tu boleh dapat ke walaupun cuma RM80?
Saya : Sangat sangat sangat teruk. Thanx anyway.


Sejak daripada Januari 2011 rasanya saya sudah berjumpa dengan lebih daripada 10 orang yang menyebut tentang isu yang sama dan watak yang sama. Ada yang dah terkena, RM melayang2 bila diminta semula, sampai sudah x dapat.

Persamaannya, mereka bercerita berapi2, kira kira kalau nyamuk lalu, habis 5 generasi nyamuk tu terbakar. Bila orang itu datang mereka boleh buat muka selamba saja. Atau memang itu perangai lelaki kot?

Saya tak faham.
Pada hemat saya, kalau sudah sampai harus mengemis hanya kerana RM80, HINA sungguh rasanya.

Persoalannya,
1. boleh ke sesuatu acara/majlis/aktiviti diluluskan tanpa bajet yang terperinci?

2. bolehke sesuatu acara/majlis/aktiviti diluluskan jika di bahagian bajet dituliskan.
DITANGGUNG SEPENUHNYA OLEH SEMUA AHLI JAWATANKUASA?

3. jika semua bajet ditulis DITANGGUNG SEPENUHNYA OLEH SEMUA AHLI JAWATANKUASA, berapa sebenarnya anggaran perbelanjaan keseluruhan? Berapa peratus setiap seorang kena bayar?

4. soalan terakhir
hehe... kenapa eh?


protes sampai turun!
















No comments: