Monday, July 11, 2011

Monday madness


Camna rasanya kalau tetiba cuti?
Hari ni cuti khas sebab pada 2 Julai lalu dah di
isytihar hari persekolahan sempena Larian 1Murid 1Sukan.
Tak.. masa tu saya tak lari pun. Gila, nanti orang ingat ada gempa bumi pulak. I was talking non stop, from morning until the launching ended. Korang ingat senang?
Oooo bercakap memang la senang. Tapinya nak kasi orang minat nak dengar tu was errr..... an uphill battle.
Ada yang sengaja tanya soalan-soalan yang sebenarnya membuatkan saya nak naik hangin juga. Ye la since my school is not a famous cluster-premier-whatever school so I prepared these script beforehand.

Me : Pernah dengar nama sekolah ni yang/ encik/ tuan/ puan / cikgu
Jawapan: x pernah (semua pun jawab mcm ni)
Me : Tanjong Malim tau kan...
Jawapan: ooo tau.. kat Tg Malim ke?
Me : Sekolah ini 72km dari bandar Tg Malim. Dari jalan besar nak masuk ke dalam lebih kurang 32 km. Jauhkan...

Bila habis part location baru lah boleh cerita pasal achievements. Well, am glad the gang couldn't hear me since saya port baik punya kat luar booth so that easier to approach the public when in fact mesti diaorang ketuk kepala saya kalau dia dengar betapa sangat masuk bakul dan angkat sendirinya. (i hope by now surely diorang menyesal masukkan saya dalam ini pilem)

Saya tak taula yang saya cakap ni betul ke tak atau hanya prejudiced semata-mata. Bila orang tu tau kita ni cikgu, mungkin masa dulu-dulu dia ni ada tak puas hati ngan cikgu dia, jadi bila dia dah berjaya dan kaya(?) dia pun buli la cikgu yang dia jumpa. Hehe

Ada soalan yang sindir2 (sumpah saya x kecik hati bang), ada soalan x berapa percaya (akak x kecik hati jugak) dan ada soalan teka teki. Benda yang buruk2 memang saya tak simpan dalam hati But then soalan teka teki ni still haunted me, until now.

Ni la soalannya (masa tu saya spiking rasanya sebab orang itu dan gengnya (OI&G)adalah orang yang mukanya keluar suratkhabo selalu)

Me : It's 72 km from Tg Malim tuan (I should called him Datuk, dem* so insensitive of me)
OI&G: Proton City?
Me : 75km. See it's quite far and very remote.
OI&G: Trolak?
Me : 46km. Well.. actually the nearest town is Sungkai which is 32 km or Slim River 42km. Any idea?
OI&G: (shook their heads) Sungai Klah?
Me : 38km.

The truth is, except for Tg Malim which I've checked, the rest saya bantai je while maintaining my muka x bersalah. Macam berdosa je.

Jadi.
Saya suka cuti hari ni.

Banyak urusan yang boleh dibuat
1. Bayar insurans Acho - RM1340
2. G Pejabat pos - perbaharui langganan dua buah majalah omputeh.
3. Tunai cek orang (bencii) kat Agro Bank

Dalam perjalanan pulang saya singgah disebuah kedai yang baru dibuka. Ingat nak tengok2 je. Tapi sudahnya saya membeli
1. Sebotol pewarna apple green - RM2.80
2. 2 paket cawan muffin warna merah dan kuning -RM13.50 x 2
3. 500gm gula perang - RM1.90
4. Krim Keju - RM7.90
5. 150gm blueberry filling - RM3.00
6. 500gm Tepung mufin - RM3.70
7. Acuan coklat gambar macam2 - RM3.90
8. Beg piping 10pcs - RM1.90
9. Baking powder - RM1.70

Benda lain yang saya nak beli tapi tak cukup duit.
1. Acuan tart saiz kecik sikit.
2. Acuan kek bentuk petak
3. Cawan mufin bentuk petak.
4. Set nozzle.
5. Ice blended (haus sehh)

Sampai rumah pukul 2.00petang. Masak untuk makan tengah hari, baca surat khabar, lipat kain dan baca buku The Collector, yang ditulis oleh David Baldacci.

Now I'm watching Bones@nat7, pas ni sambung ngan NCIS@8tv pas tu konfem tengok Prettylittleliar@8tv.

I wonder, apa ke pekdahnya saya membeli semua barang2 tu hari ni?
Maybe I should opt for ice blended only. cess!!



2 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Oh sangat la terlalu lamanya saya tidak menjaga booth2 dan bertemu ramai org, tp bila dikenang2 mmg sgt enjoy melihat pelbagai kerenah manusia yg pelbagai ragam.

Kengkawan said...

oohh.. masa bila tu MM jaga booth..
anyway enjoy jugak..