Saturday, August 20, 2011

Hujan renyai tak sudah


After Subuh is the best time to bake cookies for me. Sambil tengok tv, okla tu. Nothing interesting on teevee today.

Tetiba paper cup pulak habis. Nyampah betul. So, at 10 a.m I went to Kedai Tepi Tabung Haji.

Me: Kenapa paper cup ni takde harga?
SK: Yang itu tujuh setengah juga kaka
Me: Mak aihh..kenapa sangat mahal?
SK: Boss suruh jual sembilan rengget tapi pada kaka saya kasi tujuh setengah juga.

Perghh he called me Kaka?
Kaka tu nama kucing pakcik saya, mengambil sempena nama pemain bola yang dia minat kot.
Saya beli je la paper cup tu, sebab sebenarnya yang saya beli 3,4 tahun dulu pun sama jugak harganya. Saya suka beli banyak2. Malas nak pergi kedai 4,5 kali.

Sebelum tu saya singgah kat Kedai Emas Yik Thin.
Matlamat utama cuma nak berbual ngan tukang emas tu, sebab dah lama tak jumpa.
Dia sangat peramah dan baik hati.
Satu hari (lama dulu) saya cuak bila tengok kat kereta saya ada kad parking. Memanglah saya parking agak lama. Saya cari siapa yang letak sebab nak bayar semula.
Rupanya tukang emas itulah sebab kereta cap-ayam-itu saya parking betul-betul di depan kedainya. Baik kan dia?
Sejak hari itu, kalau berkesempatan saya akan singgah dan bertanya khabar. Tapi beli emas tidak juga, tak mampu sehh..

Selepas itu singgah di pasar.
Saya sangat teringin nak makan Nasi Mandhi. Kalau nak pergi ke restoran di bulan puasa ni malas pulak sebab jauh. Jadi saya pun beli bahan2 dan akan cuba masak sendiri petang ini.

Dan juga membuat cheese tart.
Tiba-tiba saya macam terjumpa sekotak cream cheese dalam peti ais.
Sangat besar selero ese la ni..

Di luar masih renyai.
I likee!

4 comments:

zino said...

banyak buat kueh raya?

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Emas naik harga melambung2 hari ni.. kalau dpt bodek tokey tu bg diskaun.. mmg cantek!

Kengkawan said...

Pakngah - tak juga.. hahahha

Kengkawan said...

MM - bab membodek memang kita xder bakat hahha