Saturday, August 06, 2011

Pot calling kettle black

Honestly, saya cukup menyampah dengan orang yang cerewet pasal makanan.
Tak cukup lemakla, tak cukup masinla, kurang garingla bla bla...

Eh nak makan, makan sajala...
Kalau pandai sangat masakla sendiri.

Dua hari lepas buat kali pertamanya saya ke Pasar Ramadhan Slim River.
Saya beli Nasi Kerabu kaler biru dan karipap ayam.
Singgah di rumah Kak Non di Taman Krishnan.
Saya kenal Kak Non sewaktu di Padang dan berjumpa lagi di ChiengMai dan Beijing.
Terus jadi geng.

Lama tak berjumpa, banyak yang nak dibualkan, jadi kami berbuka bersama.
Sebelum balik Kak Non hadiahkan 3 botol minyak wangi, ole-ole dari Mekah. Kak Non pergi ke Mekah tiap-tiap tahun. Sangat jeles!

Saya balik ke rumah pukul 8.46malam. Dekat saja. Pukul 9.00 malam barulah saya makan Nasi Kerabu yang dibeli. Karipap ayam saya makan dengan Kak Non.

MasyaAllah.
Hisssshhh... Rasanya sangat mengarut sampai saya rasa nak menangis.
Langsung tak ada rasa Nasi Kerabu.
Sampai hati dia jual macam tu kepada orang yang berpuasa.

Tapi orang yang berpuasa tu pun, sampai hati jugak dia mengumpat-umpat makanan pada kawan sebelah mejanya a.k.a Kak Sal keesokan harinya.

Errr.. tapinya saya takkan lah buat Nasi Kerabu.
Tunggulah lepas hari raya nanti, kalau ada umur panjang, beli kat kedai yang biasa saya beli di pasar malam sajalah.
Agaknya.

No comments: