Tuesday, November 15, 2011

2/15 - Percubaan pertama masak roti jala

Bukan saya, Ila, jiran saya.
Hari hujan.
Saya masih bersedih atas hal pagi tadi.
Hilang selera makan.


Which is good.
Sebab saya pun makin gumuk:(

Selepas balik dari rumah Yatie, pada pukul 9.45 malam,
saya bermain permainan komputer dan mengemas beg kerja untuk hari esok
Tiba-tiba Ila called.
"Akak nak tak makan roti jala?" tergamak dia tanya.
"Nak" saya jawab pendek.
"Nanti Ila ambil tau ngan spaghetti sekali" saya sengih sampai ke telinga.
Kebetulan Siti pun ada.
Jadi kami berbual.
Entah, saya rasa kali terakhir saya berbual dengan Ila 2,3 bulan dulu kot.
Walaupun berjiran, tapi sangat jarang berjumpa.
Dan inilah pertama kali saya rasa Ila memasak.
Dia cakap inilah kali pertama dia buat roti jala pun.


"Ila, u really make my day" I told her.
Which is so true.

No comments: