Friday, February 03, 2012

Ho ho ho holidays

Ni saya dan Fid, yang takde kena mengena dalam ini pilem

Sangat panjang - sehingga hari Selasa.
Jadi pagi ini saya keluar sangat awal, tapi bukan 6.29 pagilah...
Cuti panjang, kerja pun jadi banyak. Orang lain pun sama, saya rasalah..

Minggu lepas saya melawat kawan, bila saya bergurau terus dia menangis.
Saya cuma cakap, "ce jangan buat muka stress".. itu je.
Itu pun dia nangis. Sebenarnya dia memang tengah stress, dia tanya jika saya boleh membantunya, Mestilah saya jawab boleh.... kawan kan... through thick n thin katanya..
Jadi saya berjanji nak membantunya hari ini. (Ermmmmmmmm saya stress pulak dah)

Cerita pasal bergurau nikan..
Pada hari Selasa hujan lebat... gila lebat.
Seperti tahun lalu, kawan saya (x berani tulis nama nanti kena marah) x mau keluar kereta. hahahhahahahaha... dan asyik menalipon. Saya pula, sebagai balaci, x tak berani membuat kesimpulan sendiri, jadi I'll call him to report all d time. I mean ALL the time.

Me: Kita jadi johan keseluruhan laaaa...
Him: Macam mana boleh jadi macam tu pulak ye? (sambil ketawa).

Sebagai tradisi selepas tamat acara, saya akan berjumpa dengan semua orang untuk mengucapkan terima kasih, only dis time muka diorang macam, STRESSED.
Ada yang berlari, dan saya ikut. Saya jalan je la...

Pendekkan cerita after not more than 10 mins, d victory stripped off from us. Pendekkan cerita, while returning the cup I jokingly said, "Kita rasa macam Yuna la kasi hadiah ni semula pada Anuar Zain". Nobody laugh. It was gloomy.

Bad timing. One of the crews said mmg boss dia dah pesan, kira betul2 jangan jadi macam AIM tahun lepas. "Ok apa kalau sama level ngan AIM" I teased them. Seriously, from d look on their face, saya tau kot boleh diaorang nak tendang saya masuk longkang...

Wait... I am from the victim side here....
Okkkk... maybe that's y diorang x sampai hati nak tendang saya masuk longkang..
Afterall, ok apa jadi Yuna.
Cabaran terbesar dalam hidup ialah tidak naik hangin bila dihampakan, saya rasalah..

On Monday (gila tak sequencing ni)
Saya merasa berkecil hati dengan kata-kata seseorang.
"Hello, ada ke dia cakap macam tu, x buat homework ke hapa?" saya cuba mempengaruhi kawan saya yang tak mau keluar dari kereta tu (masa tu kami duduk di tepi padang)
"Aku tak rasa apapun." He replied.
Tapi saya tetap jugak berkecil hati. Saya lak yg lebih2 defensif. Saya tau kawan saya dah buat sehabis baik, sampai hati seseorang tu dengan POYOnya insulted us.
Enough on that.

So today, dengan POYOnya saya tak nak melapangkan diri membantu seseorang itu.
Sangat childish!
The truth is, Friday before a long holiday, is kind of hectic for me. Please...

Besides, dis weekend we will have PEMABU AGM.
This is d time of the year, I feel young n vibrant again.
Ohhh ... I can't wait.


No comments: