Monday, March 05, 2012

bovine bones

Banyak rupanya adik beradik bovine ni eh?
yak, ox, bison, buffalo, water cattle, cow, antelope pun masuk jugak..

Okla.. ceritanya sambung dari insiden yang saya tulis terdahulu kat sini
Depite was told by the Watson's salesgirl that, I wasn't gumuk but heh, xkanlah saya nak percaya pulak kan... walaupun kalau ada kena vote pekerja Watson paling best, misti saya vote dia laa.. I still bought a bottle of ubat kurus yang dia cadangkan atas beberapa sebab.

1. kapsul, saya memang x berapa berkenan ubat cecair yang kena bancuh dan minum.
2. dia cakap ubat tu memang top selling la gitu, saya mudah percaya especially dengan jujurnya dia cakap saya x gumuk, hati saya mudah tersentuh ngan orang jujur hehehe..
3. jenama tu memang dah lama dalam market, proven la kira-kiranya.
4. xder iklan kat tv, saya x suka suplemen yg diiklankan, ntah.. saya rasa mcm pengeluar tu insecure je sebab tu kena selalu iklan, good product will speak for itself.
5. sebab dia herba. mcm selamatla gitu.

Eh... banyak cakap lak saya ni.

It works.
Cuma kadang2 saya lupa makanla..
I even suggested to my friends. Until on Saturday, sebab xder kerjaya I read all the info outside the bottle.
Yep it is 100% herbal, which I like.
Unfortunately I forgot about the gelatine.
Ok.. dia tulis bovine bones.

"Bovine tu sepupu sepapat lembu, beb. Lembu x haram tapi cara penyembelihan lembu tu ngan penyediaan tu halal tak? In fact dia x tulis pun tanda halal kat sini." Cehhh tetiba Baby kasi ceramah agama plus kepenggunaan plak. Terhina betul rasanya.

Padahal, tetiap tahun saya yang ajar the kids (a'a ada dalam silibus) tentang perlunya menyemak setiap maklumat nutrisi, ramuan makanan dan segala-segalanya pada pembungkus makanan.

Kepada yang baca entry ini, sila semak semua maklumat pemakanan yang tertera dipembalut sesuatu produk tanpa gagal. Kalau malas cari je yang ada cop halal Jakim.


Takde mood dah saya nak makan ubat kurus.
So I bought a new cap-ayam-running-shoes.
Sekian.


No comments: