Tuesday, May 29, 2012

Ija dan Ijan

Seriously, saya x tau kenapa orang panggil saya Ijan. Bukan manja sangat ke bunyiknya?
Kakak-kakak saya je panggil saya Adik Ijan.
Satu hari masa kelas LKI which I registered with Enid, n d rest are Kelantanese (depa saja je register satu geng), yang sorang pun kitaorang x kenal, during the introduction, when asked by the lecturer,I told her I prefer full name basis.


"Norizan binti Adnan then" dia mengusik.
"Norizan wud be fine" saya buat muka poyo, cam biasa.

The Kelantanese classmates called me "Ize". Heh?
After sometimes, a few whom I bumped masa tengah tengok movie (tiba-tiba duduk sebelah lak tu) called me "Ije".
Sangat tiba-tiba kan..

Panjang mukaddimah.
This is Rijal. Yes, with the J.
I called him Eja. tapi dia cakap dia x suka the E sound.
Banyak songeh hahhaha..
Others called him Ija with silent L.

One day dia suh amik gambar dia..
2,3 kali saya retake..

"nampak mcm gemuk skit la" saya komplen dan retake lagi..
"ok dah tu.." lastnyer dia cakap..

3 minggu kemudian, dia suggest suh saya amik gambar ngan benda-alah ni. hahah
"balik semula, gemuk kot" saya tanya sebelum melompat g tgk gambar tu kat digicam kaler pink, saya yang punya.






"tak la... kurusssssssssssssssssssssssss sangat" dia cakap sambil kelip2 mata..
Saya sangsi.
Tapi macam percaya kot.
Saya suka Ija.
Tu je cerita.





Sekian



No comments: