Sunday, May 13, 2012

Saya sayang mak saya

Previously, mommy kind of membebel over something.
As usual saya terus masuk bilik dan tidur. Padahal tak ngantuk pun.
My mom, ambik air sembahyang dan solat.
Dari kecik sampai la sekarang, I just couldnt stand bunyik orang membebel.. Please..

Sometimes I keep asking myself, camna la perasaan saya if I have anak yang baru disound sikit terus masuk tidur.
Mau saya baling ikut tingkap kot..
Mak saya memang sabar.

Sangat sangat sabar.
Saya tau kalau saya beli kek choc indulgence (tiap2 tahun misti dis flavor pun)
x kan boleh menghapuskan kecik hati mak saya.

But still every year, like today, I took my mom to Klang
and we celebrate Mother's Day with the rest of Adnan's clan.
Mommy kind of tersengih sampai telinga, seeing all her grandchildren.

Honestly, ada banyak perkara tak semenggah yang saya buat pada mak sepanjang hayat saya.
Tapi ada satu je yang saya takkan lupa, selagi ada hayat.

It was post opt in 2006. I couldn't move. Sakit giler.
"Mak orang mintak maaf semua salah orang  mak, " saya cakap. Air mata macam air terjun.
Mintak maaf masa raya pun saya selalu buat muka "rock" je.
At that time saya rasa macam, entah... sakit giler2 dan x tahan giler2.
My mom nangis, and said, "xder apa2.. x pernah salah apa2".

My mom baik kan.?
Sanggup dia lupakan segala sikap tak semenggah saya.
Kalau saya, mau time tu jugak saya ungkit kot..
Sebab tu saya x ada anak.
Allah tau saya memang tak berapa nak sabar.

Selamat Hari Ibu kepada semua ibu-ibu yang sabar di Malaysia..
Yang tak sabar hanya layak jadi Ibu Saudara je la..



No comments: