Friday, September 07, 2012

Kiasu betul bebudak ni..

Honestly, kinda busy menjauhkan perhatian d kids dari Jamuan Hari Raya (Eid Feast).
For those who attended school abroad,  let me enlightened you what d fuss is all about.

It is similar to Malaysian Open House concept, except the host is d whole kids in each classroom.
Then they will decorate their booth n prepared traditional food which always serve during Eid such as lemang, rendang, cookies, nasi himpit and kuah kacang (for translation please google, kot nak sample, do come next year hik hik). Besides, there are few competitions like, Best Dress and Best Booth.

They were extremely excited, even though we have discussed at great length last week, on Monday they keep on asking for clarification n confirmation n whatnots. Pening makcik la, considering they will seat for major exam early next week. One more thing, I m so worry sick about a kid who is, "not feeling well". Juz have to be extra cautious with sharp objects and all...

kids: teacher, kita nak makan apa ni?
me: macam kita diskas ari tu la, mr azhar agreed to cook for us.
kids: rendang?
me: Mak Laila setuju nak masak.
kids: makan ngan apa?
me: Anas n Zul sila rebus nasi himpit. Ambik duit ni, g beli ketupat segera.
Boys: hah... saya x tak tau buat tice..
me: ni resepinya. ambik gunting koyakkan paket, masukkan dlm periuk isi air, pasang api, tengok tv selama dua jam then tutup api, toskan nasi himpit. x payah tunggu pun.
Yan: gitu je?
Me; A'a senang.
Kids: air?
Me: bawak sorang sebotol, sama perasa, nanti taruk ais je.
Kids: Kuih raya?
see.. kalau dibiar tanya, banyaknya nak cakap..
Me: Dont worry abt food, smer settle.. ur part fikir pasal deco je. n pls, no polisterin ye, not good for environment, pinggan mangkuk I bawak, cawan pinjam Mas boleh? Pakai baju cantik-cantik n hiasan make sure ok, jgn sampai membazir tapi I NAK MENANG TAU.. Buat bersungguh-sungguh sampai menang.

Tu ayat standard. last year saya cakap gitu gak.
Tak menang pun.

Then, bila budak2 ni menjerit2 bagai nak rak today and scream, "cepat tice, cepat, kita menang, pergi ambik hadiah"... dalam keadaan normal saya x akan pergi, mati hidup semula pun saya x akan naik pentas.
"Bawak tablet tice ni, ambik gambar tice, cepat Am, MC dah panggil tu" tu bukan saya yang cakap, tapi one of d kids. Jadi dalam bengong2 saya pun jalan menonong je.
Bukan sebijik dot macam skrip saya ke?

Sampai sudah saya tak tau our class menang apa? and tempat keberapa.
But still, saya sengih sampai telinga depan kamera.

Bila acara dah habis, waktu mengemas barulah one of the colleagues cakap we were d champ for Best Booth.






No comments: