Friday, September 07, 2012

Saya ingat saya sorang je yang tak tau..

Ada jugak x bagusnya when u r reading someone's blog. hahahah
You will know d reason why once u finish reading this entry..

Semuanya bermula pada awal tahun, when I was thinking what kind of food to buy for dis particular someone. Ajak makan x tak mau, n it was kinda late. I asked another two friends yang ada kat situ pada masa tu sebab they hv been frens for years n selalu kemana-mana bersama.

And they said don't.
Sebab dis particular someone cerewet giler, makan pun nak tak nak je.
Saya bukan pedulik sangat, tapi kalau orang sakit, konfem x larat nak angkat, jadi masa dia still lalu nak bangun tu I'll make sure dia ok n take a good care of himself/herself.

Then n there I realised, I know nothing about dis person.
Zero.
Kalau saya tanya nampak macam... heh? so saya tunggu kalau-kalau dia akan cakap tapi sampai ke sudah x pernah pun. NEVER.

Even dengan Fid yang sangat-sangat pendiam tu pun, after few years (saya memang lembab bab berkenalan) now dia could talk freely about anything personal (dan saya berjanji tidak akan mulut tempayan lagi). Unfortunately, dis person is so reserved n kinda secretive kot.

Dan saya lagi terkejut, bila dia cakap, dia x save pun nombor henpon saya..
 Gosh.. I tot, we r... well... frens...
Hahahah kecik hati saya.. ke dia hafal? hahahha

Saya cuba pujuk hati n ingatkan diri sendiri banyak benda in life x boleh dipaksa.
Mungkin dia x suka saya, n x pernah anggap saya kawan yang perlu dihubungi kalau ada kecemasan di luar waktu bekerja.
 Xper la kalau nama saya x masuk dalam list.

until dis afternoon.
a few of us, were sitting together n berbual dari satu cerita kelakar masuk satu cerita kelakar, until masuk satu cerita lain.. terus serius..

A: aku biasa je sembang ngan dia, cerita hal macam-macam tapi hal diri  dia x pernah tau.
B: a'a  nak kata dia pendiam, ok, rajin menegur, ramah.. tapi... x kenal
A: asal dr mana pun x tau, hal family pun x tau.
C: orang lain at least kita tau gak background, tu si X tu, warna febret pun kita tau hahaha.. yg ni langsung x tau.

Agaknya kot kitaorang cerita apa yg kita tau tentangnya, x sampai setengah mukasurat pun..
Padahal dah lebih 10thn kenal... no there is no hanky panky, skeleton in d closet ke, semua xder..
Dia ok je. Senang dibawak berbincang.


On second thought,
I feel good coz, at least dia x pilih kasih,
bukan saya sorang je yg tak tau..


(hahahhaha kan dah menyesal baca)

No comments: