Friday, July 12, 2013

3rd Ramadhan: Aku Lelaki Konfiden

Bukan saya la kan...

Today we had a new timetable, and with d messy table and messy mind too so I must say that the day was in total mess.
I mixed up the period, ended up, I walked up and down which makes me dizzy.
Nothing to do with fasting month actually.

That's when I bumped into a good la sangat  friend of mine.

This incident happened pada suatu hari sebelum bulan puasa la kan..

We were googling the Earth together, 
and two other friends came n joined us occasionally.

Saya pun tak pasti either the adverb OCCASIONALLY  tu sesuai ke tak, nak memberi tahu sekejap-sekejap the other two came, because we were talking berpusing2 dan ubah-ubah topik since there were many things to talk about.
In a way I m telling, there's nothing hanky-panky between us.
NEVER.
(gigih saya menegaskan)

Sebab dah mengembara macam2 tempat tu kan..
so I asked him, 'masa depannya'
the what ifs la katanya... dia ketawa-ketawa tak nak jawab.

me: ye la kalau-kalau
him: kalau apa? x adalah....
me: if anything happens..
him: xder apanya... banyak fikir la dia ni...

Bersungguh-sungguh dia mengatakan betapa tidak relevannya soalan saya itu.
Sebab dia lebih pandai dari saya dalam bab agama (dan hal hal lain jugak) ni, tak berani saya nak melawan2. Lagipun dia lebih tua..hhehehe

"Aku lelaki konfiden" dia cakap, perlahan, dalam dengar tak dengar.
"Ok.. tapi kita selalu ada tau.. I am a phonecall away" saya cakap, tak nak mengalah..

Sebenarnya a day before (rasanya macam on Sunday) I talked to a friend (which shouldn't be named).
Dia tanya, "Boleh tak kalau nak suruh kakak ipar keluar dari rumah pusaka tu?"

Kawan saya inherited the house dari ayahnya, tapi abangnya occupied the house sejak mereka berkahwin. Recently hubungannya dan kakak ipar turned sour.

Padahal dia tak memerlukan rumah tu pun.
Sengaja sangat. Sebagai menjawab soalannya saya cuma jawab..
"kalau nak masuk neraka buat la macam tu" 

From the look kat muka dia, saya tak rasa pun dia takut nak masuk neraka...

Hopefully d spirit of Ramadhan would erase the bitterness.
Hopefully Lelaki Konfiden itu would have a peaceful life so dia tak perlu menalipon saya, sampailah ke hujung hayatnya. Aminnn

Sekian.

No comments: