Thursday, August 01, 2013

sebuah pencerahan

Perghh... tajuk entry..

Some 10, 12 years ago.
Masa tu saya kurus lagi... saiz xder kena mengena hokeyy becoz ni citer orang lain.
I was passing by, kat 2 men yang galak bercerita pasal err.. incest, dengan soara yang kuat, n I dont think mereka tahu pun kewujudan perkataan discreet dalam semua kamus di dunia.
Waaa ada nada sarkastik di situ..

It was digusting,both d incest n for not being discreet.
Dua dua pun saya geli geleman, that's y saya x pernah habis baca buku Virginia Andrews. nauzubillah.
n I never dare to talk about it to others coz both d couple were underaged.
kot x takut pun balasan bukak aib orang, saya takut kot kot Allah terbalikkan hati saya pulak..

Tapi teka teki memang selalu bermain di fikiran, especially, when I happened to be close to them.
Over times, saya menyimpulkan cerita itu tidak wujud, judging by the prime suspect good behaviour.

Until today, d chances to clarify d news 10-12 years ago, came.
I asked Encik A (nama manja, bukan nama dalam ic).

Kenapa x tanya kat orang lain?
saya speku itu yang bersarang dalam pikirannya ..
heh..x kan nak tanya kat Fauzi Ishak pulak.. dia bukan ada dalam ini pilem..

Kenapa x tanya kat kaum hawa?
 u might ask, sambil speku misti ada udang di sebalik mee udang Teluk Kumbaq.
Well, pompuan secara naturenya suka memasukkan emosi dia dalam penceritaan. Cerita pendek karang dah jadi novel bersiri, n satu kampung will know.

If I want ppl to know, saya print banner letak kat highway ok...
Nampak x emosi dalam jawapan di atas.
heh?

x tau pun sapa yg lebih malu2, norizan adnan atau si tukang jawab soalan tu, Encik A (nama manja bukan nama dalam IC)
Finally, he verified d story was true n no further action coz susah nak dibuktikan.
hmmmm...

When those incidents came to light, d girl was very very small.
mungkin kerana kasih sayang yang x bertepi di dalam hati ini (ayattt!!!), over d years, when d story was no longer talked by others, i kinda think it was a slip of tongue r whatever ... u know ppl juz love to punish others by adopting holier-than-thou attitude.
*emosi lagi*

So d incident was really happened.
oh?


I write it up here supaya pada masa akan datang saya perlu beringat untuk lebih bertegas terhadap kanak2 yang berkecenderungan songsang.
Besides, saya ingin mengingatkan diri sendiri supaya tidak prejudis terhadap kanak2 waima apapun masa silamnya.
Tiada kanak-kanak yang lahir di dunia bercita-cita nak menempah sejarah hitam di awal usia mereka..

Sama juga tiada wanita yang ingin menjadi isteri kedua,
kepada lelaki yang tak berapa nak kaya..
eh?
but then, that's another story tho:)

No comments: