Tuesday, August 06, 2013

tanam padi, tumbuhnya lalang..

semalam mommy stopped by@12A.
dia kasi duit suruh bank in. padahal anaknya ada 12, tapi when it comes to dis ritual, mesti saya yang kena.
honestly, saya bukan berkira dengan mak saya, kalau dia suruh bank in duit kan swiss bank pun, melompat saya pergi.
saya cuma rasa sangat jelik dengan episod rentetan selepas itu.

lepas, saya bank in duit, saya akan cakap ngan mak, dan dia akan tanya, "dah talipon kabo?" , awal2 dulu saya jawab ye. saya memang akan hubungi si penerima, maklumkan secara personal.
lepas tu mak saya akan sekejap2 tanya, "ada x dia talipon". jawapan NO. Mak tunggu lagi, sampailah pagi raya, n dia suruh kitaorang dailkan nombor.
Yang dihujung talian menjawab macam x bersalah. Mak saya pun menangis bagai nak rak..

kalau sesekali cenggitu, mungkin saya sabar. tapi kot dah berpuluh tahun?
starting last year, i sent notification through someone else facebook wall.
i stopped entertaining phone calls, messages whatsoever.

if u cannot respect my mom,
then i have to say, we r no longer related.

in case u forget, let me remind u,
when we were small, we hardly have enough food to share.
raising 11 schoolgoing kids, living in one bedroom wooden house, we were leading a dog's life.
my late dad used to have 2 pants for almost 20 years.
sehelai kering, sehelai basah. baju raya pun dia xder, until my sisters started working n belikan.
but still, dalam hidup susah tu, he will put aside some money for u.
not much, because he did not earn much, but still, he makes an effort to show u what family loves is.

No comments: