Thursday, September 26, 2013

of friend(s)

Its September.
A good time nak tapis menapis.



I don't think it is a gud thing to keep friend Nombor 1 because lepas saya fikir seploh kali nampaknya dia sangat memandang tinggi pada dirinya sendiri until saya rasa x berdaya nak mendongak dah.
Sakit leher makcik ok..
Tapi kalau itu saya boleh tahan.
Saya kurang sabar sebab bila dah masuk hal2 yang melibatkan err..
halal haram?
Sebagai kawan, saya dah cakap dengan tatabahasa dan leksikon yang suci murni.
Tapi dia berhujah, dan in d end saya pulak yang ditazkirah.
Saya ingat dia anggap saya sebagai friend.
Dengan poyonya dinyatakan setiap kali orang cakap apa2 perkara yang buruk tentangnya sebab saya sedar if ppl say something bad about others, chances r I'll be next in d line, saya akan dengar dan ambik masa nak menyiasat sebelum saya berani nak cakap dengan tatabahasa dan leksikon yang suci murni itulah..
At least  saya fikir saya dah cuba sehabis baik cakap dengan tatabahasa dan leksikon yang suci murni



Friend Nombor 2, sangat taksub mempromosikan diri until sometimes dia terpijak kaki saya yang bersaiz 6 ini. Many many times sebenarnya.
Hari tu I told someone (mereka saling tidak mengenali ), saya rasa Nombor 2 ini sangat gigih nak overshadow me.
Interlocutor itu ketawa macamla kelaka sangat.
Ohh terus saya ketawa sama.
Bukan bangang  ke dah tua2 nak buat cenggitu. 
Nak kuar statement tu jugak? Gila drama.
Unfortunately saya memang kalau bertanding apa pun misti x pernah menang.
Well... congrats!
Anda hebat!!! Nah... amikla hadiah ini!!!

As a conclusion, (whattttt!!! where did you get your degree anyway?)
Friends come n go.
Kalau jumpa seorang pun yang akan setia siang dan malam, dalam susah dan senang, considered urself lucky.
Kalau tidak, mungkin inilah masanya melihat cermin dan muhasabah diri dan memperelokkan akhlak sendiri.
Be true to youself. 
Kawan baik ada ciri2 yang jelas seperti dalam pesanan al qamah.
If he/she xder pun ciri2 tu, face the fact.
You are not good enough for them.

p/s Ayat teratas dalam kategori sangat meloyakan tekak ialah "x kisah.. saya berkawan dengan semua orang". Maksud tersirat, "saya baik, semua orang suka saya". Lame.. 
Kawan dan sahabat x ok.. Sebab tu kita hanya sesuai berkawan saja (merujuk kepada Nombor 1 dan 2).. Hahahhahah



No comments: