Saturday, October 12, 2013

goshh.. d u really care about me?

Ari tu bunyiknya macam xder sapa yang nak balik beraya tapi tiba2 on thursday semua pun ckp akan balik, except abang  ngah yang sangat jauh tu.

so my mom pun gigih la buat few more kuih raya. Arif la jadi mangsa kena tolong, coz at that time dia je yg cuti . Tapi mangsa sebenarnya ialah my mom. penat tu...

saya buat apa?
what kind of question is that?


well...
since saya bukanlah peduli sangat tentang orang lain so i guess orang lain pun cenggitu jugek kot.
tetiba one day d other fren tanya either saya duk umah memasak coz jarang dah balik ke12A.  oh?
saya menyimpulkan dia perasan coz pagi petang dia guna laluan depan umah saya tu nak balik ke rumahnya. Saya melebih2 je  frasa pagi petang tu, when in fact x pernah pun saya duk depan umah kira keter lalu lalang.
Furthermore, saya x fikir pun dia ada niat lain selain making small talks je..

But then, bila yg lagi sorang ni tanya , saya cuak giler. Soklannyer sama jer, either saya memasak kat no18, sebab dia ckp dah lama saya x balik 12A.
Jap... mana dia tau saya dah lama x balik? we r not that close, unless dia lalu dpn umah saya.  tapi apa pekdahnya pun, it is out of her route.
diorang ni bergossip pasal saya ke? siapala yg jd sumber informasi ni.


it reminds me about a year ago an incident yg saya sentap betul.  when d first time that man cakap "sesuatu" tu, i was thinking he was juz being nice. Second times n n third times kot, saya pun dah lupa , tapi saya rasa cuak jugak. How did he knows me dat well?
Final blow was when, i had difficulty with d system down n he approached us, "dah lama cikgu sampai kan, kenapa  tak terus datang.. tadi system ok, saya nampak cikgu parking dari tadi". BOLEH DIA CAKAP GITU?

"Jie, Slim River ni besar jugak kot... macam mana dia ble tau bila taim i dtg?"terus saya call Jie.
"u parking selalu kat tpt dia tu ke?" jie tanya.
"random. ri ni, seberang jalan kot. .. "
"peliklah... i x pernah tau pun sapa yg parking kat mana" jie jwb, so i decided nak menutup cerita itu dengan tidak bercakap dengan that man when i entered d premise.

seriously, i dont mind kalau close frens bertanya hal2 yang sedikit peribadi.. i m sure whatever i said , diorang akan simpan je or maybe pas tu lupa. for sumone yg x berapa close, what d helleberry la u wanna amende dia buat kat umah or kemana dia g lps kuar keter r wat kind of food she eats for lunch....
unless ko mmg ada ceciter nak bergossip. haha buruk sangka la..

thats y seumur hidup, saya ada 2 org je kawan baik

tapi, dua2 pun dah xder..

that's another story tho

No comments: