Friday, November 08, 2013

"Tice kita menang"

Menang mender?, I asked back.
Saya pun manusia biasa, ada hari ok, n today saya bengkok.

Rupanya bebudak ni menang Idiomatic Idiosyncrasies of EngLish and Malay Language Competition.
Giler mouthful tajuknya.

They won a food hamper.
Yang sangat menyentuh hati, diorang nak tunggu tice dia yang bukak.
Oooouchhh. aren't they sweet?

Bebudak ni kelas D je pun, tapi budi bahasa memang A++.
Terus sejuk sikit hati,  takperla kalau diorang failed berjemaah paper saya pun, tapi dengan budi bahasa diorang tu saya yakin they will succeed. Afterall I taught them since October, mungkin bertukar cikgu ni diorang ada sikit konfius.
Dan, dan saya bersemangat nak  jadi a better babysitter for them.

On something unrelated, today only 7 kids from 4C turned up. Instead of discussing previous exam result review, I asked them to come to the library. 7 storybooks had been chosen for them for show n tell session, but when Nazmy started buka thread pasal Highland Towers, semua pun taksub mendengar, termasuklah yours truly.
Even when d bell ring for recess, sorang pun tak berganjak.
Pertama kali dalam tahun ini, saya yang terpaksa mengingatkan mereka waktu belajar sudah tamat.
Kalaulah hari-hari macam ini.... I m d happiest teacher in d universe.

Early in the morning,
Anas gave a hershey kisses, dia cakap Imah yang kasi tapi malu nak kasi sendiri.
Hehe... Ai like!

Pernah tak saya tulis, saya sangat sayangkan d kids.
Very much:-)

p/s I m also grateful for a colleague help, he took over my class so I can go home, ambik painkiller n  dozed off.  Teruknya bengkok kali ni. Newayy.. great colleagues n great kids,.. I couldnt ask for more...

No comments: