Monday, December 02, 2013

Kak Jah dan Cik Pin a.k.a emak n bapak pengantin

Sewaktu saya mula bekerja Kak Jah was among my favourite seniors. She still is.
Even when she transferred, kalau tengah susah saya memang g cari Kak Jah.

Saya rasa Kak Jah ni sangat baik hati.

10 years ago, Kak Ma, a good friend of mine, told me dia nak beli kereta.
Well... kalau saya nak beli apa2, saya suruh kakak2 saya yang belikan. Kak Ma ada kakak juga, tapi jauh di Kelantan. Ada juga errr... rakan yang agak rapat dengan Kak Ma yang nampaknya macam sangat bermurah hati hendak menolong.Tapi dengan poyo saya cakap saya sangsi ngan orang tu. Even though hubungan kitaorang baik baik saja. But still.... 

Membesar dengan LA. Law, Law and Order n segala mak nenek cerita penyiasatan tu semua, saya jadi terbawa2 dengan watak kriminal tu dalam dunia realiti.
Suffi ce to say, saya susah sangat nak percayakan orang.
Sangat sangat susah.

Tapi saya beritahu Kak Ma, saya sangat percayakan Kak Jah dan suaminya, Cik Pin. Tak tau kenapa Kak Ma gigih sangat percaya cakap saya, jadi setelah entah berapa kali menekan kalkulator, kitaorang pun pergi ke rumah Kak Jah.
Masa tu Cik Pin pun ada.

Cik Pin yang lelebih eksaited.
Mereka berdualah yang membantu Kak Ma membawa ke showroom yang jauhnya 90km itu, menguruskan urusan jual beli, insurans dan akhirnya g ambil kereta tu.
Bila lambat dapat, Cik Pin pulak yang kena sound dengan salesman tu. Puncanya Cik Pin tegur orang tu sebab lambat sangat, n orang tu bole pula kata itu bukan kereta Encik Pin pun...
Heh... Masa tau cerita tu rasa nak bakar je salesman tu. Berani dia cakap cenggitu.

"Saye ni yang mmbawok bbudak ni beli keghete. Deme ni udoh bawoh tanggungjawab saye, itu yang saya nanye pade encikk" saya speku gini kot Encik Pin cakap. Perak Piorrr okeh..

Saya hormat habis dengan diorang suami isteri ni.
Diorang memang ikhlas menolong. Kak Ma nak belanja makan pun dia x mau, nak kasi apa2 pun x mau ambik.. Kasi duit minyak lagilah diorang marah.Mereka berdua pun kaya raya pun.... 

Dalam hidup, saya jumpa ramai yang generous, tapi kadang2 susah sikit takut isterinya marah.. ni bukan cerita skandal. Muka pecah pintu kot.. mana ada skandal.  Sometimes isteri generous, suami pula yang stingy... yelah, nanti x boleh pulak nak tukar sport rim baru.

Tapi, both Kak Jah n Encik Pin sangat sangat generous, thoughtful n kind.
Semoga hidup diorang diberkati Allah.
I heart you.

p/s memula guna Cik Pin, hujung2 tukar Encik ekceli I called him Cek Pen, sejak azali.
p p/s bergambar dengan mereka sebab tak tau entah bila akan jumpa lagi:-)

No comments: