Thursday, January 16, 2014

Durian semalam

Ok..

Ini bukan cerita durian yang tipikal.
Semalam saya makan, in between class. For sure I was all alone.
Not really alone since there were 3 gentlemen at the next table and a reluctant lady.
One of them was really tak puas hati n d lady gave all kind of excuses to justify her reason.
Honestly, it was. ... errrrr rubbish.
Few minutes after d lady left, someone superior (SS) passed by. One of the men called him and repeated his plea. The SS suggested to see someone else because he is running out of time. Goshhh!
I closed my eyes, imagined what if I were in d poor man's shoe. Ok..
Once, saya pergi ke Pejabat Agama Teluk Intan dan dilayan macam tu, saya balik dengan marah dan pergi mengadu ke Pejabat Agama Slim River. I exactly know how it felt.
Jadi saya bangun, menghampiri 3 lelaki tua itu (at least they r much older than me) n asked him how may I help.
Suffice to say, I took his phone number n promised to handle the matter.
It was time consuming, but someone has to do it.
2. Once done I handed it to the in-charge person. She said she needs time. Well...
3. This morning, I bumped into d lady n asked her "kenapa ye semalam?". The thing is, I had a sleepless night thinking about my action. Have i breach anything r what?
4. She gave all d rubbish (again) which sounds sooo... rubbish. Glad there were no breaching law whatsoever, only.,. rubbish.
5. I didn't tell her what I did. I am sure d words would spread rapidly n siap dengan rencah dan bumbunya.
6. From my experience, there would be drama tikam menikam afterwards.
7. Sebenarnya saya bukan peduli sangat apa orang kata tentang saya. Bukan mereka yang mengundi saya dalam Anugerah Bintang Popular Berita Harian itu... ok... nama saya tak masuk dalam senarai pun.

 Cuma, dari pengalaman, mereka ini sangat percaya pada perumpamaan durian dan mentimun.
8. Tahun lepas, bila ada mentimun menegur sikap acuh tak acuh dan kurang bekerjasama durian dalam aktiviti yang sepatutnya mereka hadir bersama, durian2 ini bertindak balas dengan  memantau pekerjaan mentimun itu dengan dua kali ganda telitinya.
Yang itu saya tak suka:(
Tapi....
Oklah...
Harap-harap di sana nanti saya tak sangkut apa2.
Adakah perhitungan yang lebih adil selain dari di sana?
(ayat motivasi diri yang sedang cuak)
Sekian.

pics from Google:)

No comments: