Friday, January 31, 2014

growing pains?

Last Tuesday, saya berselimut duduk menyempit tepi my mom, pada pukul 5 petang.
Arif just came back for a short break n mommy was quizzing him on his dinner night.

Such a cheapo-annual-dinner at his workplace.

Me: jgn balik dik, gelap bahaya, tumpang tidur rumah kawan.
Mom: Ha'a kabus tebal mlm2 skrg ni... bawak baju spare, bawak kain
Me: Ada fresh toothbrush, sabun kecik2 pun ada... jangan susahkan tuan rumah..
Mom: Besok pagi balik la...
Me: Jangan awal sangat.. pukul 7 pagi pun gelap, nanti jalan tengah sibuk..

Arif diam je, malas dia nak layan kot..
Instead of gerak pukul 6.30 petang, we urged him to start his journey earlier, so that he can reach d place before Maghrib.
Dia ikut jugak.
Afterall, last year he met an accident on his way home from work.
Make sense la juga yang kitaorang nagging tu..

"korang ni cakap ngan Arif, macamlah dia budak2".. Uda complained... an hour later when she stopped at my bedroom:-)

--------------

On Monday, bila saya nak sarungkan kain I noticed hoop tu dah tercabut. Saya ambil jarum dan jahit, but benangnya putus. I was in hurry so saya guna pin kain je.

On Tuesday when I took off kain, lagi sekali hoop tercabut. Duh!
Saya letak je kat bathroom cabinet, took a painkiller n dozed off.

On Wednesday when I came home, my mom tengah jahitkan hoop tu semula.
I was speechless.

Uda: Eh.. anak dah tua pun mak yang kena jahitkan?
Mom: eh...... biarlah... bukan ada apa nak dibuat pun...

Ermmm..
hari ni saya punggah lemari n nak start menjahit hoop, jika dah longgar:-)

No comments: