Tuesday, January 21, 2014

Nanti awak kasi salinan penyata gaji dan kad pengenalan tau

Sejak tahun lepas saya menerima surat pelantikan wakil NUTP di tempat kerja.
Gigih saya promote suruh kawan-kawan masuk jadi ahli. Masa tu la. Lepas tu saya pun senyap.

Awal tahun ini saya mengedarkan kalendar perancangan NUTP kepada ahli yang hanya 12/70 itu.
Saya pun promote lagi. Muka tembok:-)

Halmi Miswan yang sejak azali suka membangkang itu kata,
"Aku dah bosan dengan isu perguruan. Hari2 cerita guru. Komplen PBS la, minta naik gaji la, cikgu ni... sekarang suruh masuk persatuan guru pulak...".
Gitu kot dia cakap, panjang lagi sebenarnya. Saya rasa nak hempuk je.. hahaha...

Selepas itu saya turun ke kelas Pendidikan Khas, nak kasi kalendar pada Fiza tapi hanya Judin saja yang ada. Fiza pergi ke klinik.

Judin: Kak... saya dah lama nak masuk persatuan ni... macam mana kak?
Saya: Awak kasi salinan IC n penyata gaji, nanti akak uruskan untuk awak.
Judin: Bagi pada akak ye? Tapi sekarang saya ada hal kak...
Saya: Bila2 awak senanglah, letak atas meja akak pun tak mengapa..

Jap..
Saya: Ko x rasa pelik ke Judin tetiba akak berawak2 pulak..
Judin: Saya pun heran, formal bebeno..

Cetttt...
baru jadi balaci edar kalender dah fefeling lebih...
Tapi saya salahkan halmi jugak..
Sebab dia dh buat saya terkejut pagi2 dengan komen 'not sweet' tu..

Hahaha

No comments: