Tuesday, January 14, 2014

purple is the colour of love

Bukan saya yang cakap, but it was a quote from a Hong Kong movie which I watched when I was in school. Seems like thousand years of lights ago. I forgot the title n d name of d hero, but rasanya he was the one who committed suicide, but still... saya tak berapa pasti.

It just today, when we had brekkie, ramai pula yang menegur coz the two of us, Lina n I put on purple  'baju kurung' .
Turned out  ramai pula yang memilih ungu hari ini. Yati Saad, Su dan Ruby.
The funniest thing, our table memang dekat2 pun, might be ada chemistry di situ.

Such a good start knowing people around your are choosing the same thing today.
Thinking that we (as in Fid, Tie n I) need to hurry with diagnostic test, gigih saya menggantikan kerja Pakcik, so that he could do our test copies pronto. When someone uttered some slightly harsh remark, despite saya bukan peduli pun orang cakap apa but I ended up telling all n sundry my ulterior motive.
Kenapa orang suka fikir yang negatif? 


... dan kenapa pula norizan adnan membazir masa melayannya?


I shouldn't.
I know I should not melayan benda yang remeh temeh.
Jadi saya mengangkut sebeban buku tulis yang belum bersemak dan menuju ke pinkish faded sofa, n stayed there in between my class.
Partly because kat situ ada kipas besorr n mainly, the people there x pedulipun saya ada atau tidak.


They rarely gossip. Like today, one man was telling me about his new car n family trips n u name it, everything is about his family. The other one shared few photos taken by his son n mostly about his family too.

I think I like it much better.
Ker. .. diorang pun terperasan, betapa ternganga-nganganya saya mendengan cerita diorang.
Oh..l so want a new car... n I really love d pics taken by kid. 


Tapi saya memang xder cerita menarik nak dikongsi.
Barang kemas baru pun xder nak ditunjuk (yang lama pun tiada juga ye)


By 1.30p.m. I had a severe stomach pain. Duh!
I thought last night pain killer, would settle it all.

Out of habit I scoured my lappie bag coz I used to keep ponstan there.
Lupa pulak, tahun ni saya guna beg baru kaler biru (?). Jadi tak sempat lagi nak letak sepapan dua dalam beg.

Tried to wait until 2.30p.m., but I don't think I could wait that longer.
Drove home, talked to my mom n the dashed to 12A.
Entah... kalau saya x sihat, I prefer to be alone, nak menangis ke nak muntah ke, saya sorang je yang tau.


On my way out, suddenly I had craving for cendol pulut. Silly, pantang my mom kalau sakit perut makan pulut.
Craving giler kottt..


Gigih saya berjalan tegak2 dan senyum selebar alam kepada penjual cendol tu.
I was d only customer, jadi sekejap je saya berdiri kat situ...


"kenapa ada buah ni encik?" saya tanya
"ambil la.. ada orang bagi. tapi tak sedap sangat, tak macam buah dokong" penjual tu jawab.
"ni durian ni... ada jual durian cendol ke sekarang?"  saya tanya x berenti.
"orang yang bagi.. rasalah... ehhhh ambil yang belah sana, lagi sedap" dia jawab lagi...


At that time saya dah terpegang seulas dah.
From my experience, durian tu baru gugur, sangat kenyal isi dia.
"Takkan nak letak semula ni, tapi saya nak makan yang pakcik cakap sedap tu" tetiba saya rasa  macam errr muka tembok.
"Akak ambil la semua, kami dah makan pun"  pembantu pakcik tu datang bawa plastik.. 


Of course la saya tolak2 juga, padahal dalam hati bagai digaru la kan...

Sebab diorang paksa saya ambikla 2 ulas n put into d cendol plastic. Because there is one left, terpaksala saya tapau juga..

"takper ker?" saya tanya lagi.
"ambik la kak... kitaorang dah makan tadi kak", adik tu jawab. ..

I think it is d colour of my dress today.
Seumur hidup, x pernah lagi saya beli cendol dapat durian.

I love purple.
(tetiba)

No comments: