Monday, January 06, 2014

She really walks her talk

First of all.. dari hari Sabtu I was thinking whether should I write this entry or not.
Saya tak mahu orang fikir saya sucking up d boss pulak.
Akhirnya saya tersedar, since when I care what other thinks of me, besides, saya sorang je baca blog ni pun!

 Cenggini..
Bekas boss saya mengajar Sains kelas 3 Annur 2012.
I was the form teacher so, she loves to ask me this and that. Saya tak suka sebab dia boss. Selain Fauzi Ishak, saya selalu mengadu pada the other friend, walaupun saya sedar diorang bukan nak dengar sangat pun.
Boss mistila bossy. 

Saya berhenti mengadu selepas jamuan Hari Raya tahun 2012.
Tersentuh hati makcik tau, sebab dia kasi budak-budak ni 2 balang kuih raya selepas saya beritahu I planned to have a small feast after extra class.
Lebih kurang gitu kot.
Yess... jiwa saya memang mudah dibeli.. hehehe
Tambahan pula budak2 ni tak jemput pun dia, cesss!  (sampai hati  korang)

I know I was being silly, but, orang cakap what comes from d heart reaches  d heart.
2013, I was still appointed as the form teacher, she was still CikguSains
Still, dia suruh juga itu ini... tapi saya lakukan dengan hati yang suci murni.. hehe...
Guessed she really gains my respect,  kot tidak  talipon pun saya x pick up.
My bad,

Saya memang malas nak layan orang yang banyak sangat permintaan/idea/arahan tapi integriti diorang pun sangatla kelaut.. Saya tak berbakat nak mengampu dan bermuka-muka. Seperti yang selalu saya tulis, takder apa pun yang saya nak kejar kat dunia ni. Not even Louboutin. Eh?

Tapi kalau korang bayangkan, hari-hari saya tersengih2 puji handbag baru dia yang cantik (memang cantikkk giler) atau percutian dia ke obersea memang tak pernahlah...
Fine, ada sekali kot saya puji henbeg dia cantik, tapi... memang cantik pun... fakta

Rajin sungguh cikgu ni.
Patutla dia paksa kitaorang macam-macam.
Caring sangat dengan students dia..
Gayat saya kalau d kids buat perangai.
To be honest, agak penat juga mengikut rentak dia.
Especially when few weeks before PMR dia dapat tukar ke sekolah lain...
Kot tak silap, macam ada je dia pau masa subjek saya..

Dulu2 kot buat gitu, saya sentap.
Tapi masa tahun 2013 saya tak komplen.
Saya nampak keikhlasan dia.
Saya ternganga bila Uda kasi tau 20/27 orang dapat A dalam subjek Sains.
Uda checked sebab selepas Uda balik dari Mekah,  mereka berjumpa dan Cikgu Sains tu cakap dia nak kirim sedikit saguhati untuk pelajar yang dapat A. Dia mengotakan janjinya dan Uda tolong uruskan.
Masa tu sebulan sebelum keputusan PMR diumumkan.
Motifnya, dia pun tak tau keputusan d kids akan sehebat cenggitu.

Hebat sangat ke kalau 20 orang dapat A?
Pada saya sangat hebat. Bahasa Melayu pun 19 orang je dapat A. English 8 orang je.
Kelas 3Anggerik, 8 0rang saja ( kot la nak kata soalan senang kan..).
Sekolah saya, sekolah kampung, budak yang cemerlang UPSR dah ke SBP.
Tinggal serdak jeorang kata la.. (i x kata ye yang...)

Saya teringin nak tulis tahniah difacebooknya dan cakap betapa kagumnya saya di atas kejayaannya mencapai sesuatu yang setakat ini saya hanya boleh bermimpi saja. So that orang lain akan tau, she walks her talk.

saya masih memikir2....
Takperla... saya tulis di sini saja.
Seperti biasa saya tak tulis nama, takut nanti dia gugel namanya dan terjumpa pula blog ini.
Cuma saya akan paste gambarnya nanti.
Kalau korang terjumpa dia di mana-mana tolong layan dia sebaiknya, sebagaimana dia layan d kids dengan baik dan tak pernah berputus asa walaupun  cecekgu lain (termasuk saya) selalu marah n kenkadang rasa putus harap dengan this batch (korang la tu..).
Kalau sudi, doakan yang baik-baik saja untuknya.

p/s these r two decent pics I could find:)

1 comment:

ayeen said...

She was another lady who inspire me for the rest of my life... unfortunately i lost her fon number..