Friday, January 03, 2014

The beginning of....

what?

Life is back to perfectly-normal pace.

Instead of saying thanks for completing the task on time, boleh pulak orang tu kurang puashati over something silly (because he wants to verify the paperwork -->heh?) and complained, "Kenapa mula awal sangat?"

I would understand, kalau jawatannya cuma balaci macam norizan adnan, melukut di tepi gantang, but with his position (and salary) please forgive my French, "Ko bod* ke teng*n?"

Selain daripada itu, ketabahannya menyalahkan orang lain padahal insiden yang sama juga berlaku tahun lepas sangat mengkagumkan saya. Kengkonon  dia tu hebat, orang lain (read: kambing hitam) yang lembab. Again...  "Ko bod* ke teng*n?".


Atau yang betulnya, tiba-tiba kambing hitam itu seputih mutiara pada mata saya tanpa perlupun menggunakan fair and lovely. Adakah dia fikir saya akan tertipu dan terpedaya dengan jari telunjuknya yang leka menuding ke sana ke mari. Ramai yang sudi mendengar, tapi saya memang tak ada hati melayan orang yang kurang berusaha tapi rajin pula bermain wayang.

Saya bertekad, tidak akan melayan kepura-puraan dan kesiput-sedutannya itu.

Selalu saya terfikir,
Kenapa bila diberi pangkat dan kedudukan, tersengih-sengih  orang terima. Rezeki Allah katanya...



Reading this quote,
saya faham kenapa dia cakap banyak dan.... masih mengulang kesilapan yang sama.
Teruskan.


No comments: