Friday, March 07, 2014

Drama petik memetik:)

I was walking to my cubicle one day when I overheard, people were talking about me and particular someone. Discussing is more of it. They don't even have an effort to stop despite they could see me clearly.

I took it as a sign, mereka mengharapkan saya jadi nasi tambah.
heh?

Woww... terer kot..
Few others were given their sides of stories when d real incident was happened not more than 3 minutes. 

Ceritanya,  d day before someone mentioned that we should not put anything in writing because it is an 'on hold' items.

Saya ('termakan cili itu'  because I was d one who sent d document to that particular person) terus bertanya, "ada circular tak?".  He said, takde tapi alertla sikit because it was all over d news.
Saya nak menjawab, tapi... mukanya macam marah... hmmm... terus saya rasa tak best.

Selepas mesyuarat, saya terus berjumpa dengan that particular person  dan beritahu dia saya bukan nak melawan, tapi saya tanya sebab saya konpius. "u are d one who always put up d circular before, that is why when I see none, I thought it did not apply to us."

Saya rasa saya pernah tulis dalam blog ini bertahun2 dulu, betapa bagusnya dia dalam menyebarkan maklumat.

Dia kata, maaflah dia tak sempat nak tampal. Saya cakap tak perlulah, sebab orang yang lagi besar jawatannya di ministry sana tu pun belum tentu boleh cope  dengan perubahan yang terlalu pantas dan tiba-tiba bertukar mengalahkan otroman nak tukar baju.

Gila..
Saya tak sebutlah pasal otroman itu.
I just told, his words is as good as circular itself. 
We both laughed good naturedly.

Ceritanya habis di situ.
Balik rumah saya pun lupa. Esok pagi bila berjumpa, kami menegur macam biasa.

Listening to their ramblings, saya tak teringin pun nak masuk campur.
Petiklah nama saya pun.
As for me, those incident meant nothing me.




No comments: