Sunday, March 30, 2014

The child in us.

Lie in longer than usual. Reason being, besok start  keje.
Even though I love my job so much, but the idea of  braving d scorching heat nak pergi dari satu kelas ke satu kelas tu saya x berapa tahan.

Eh.. tapi katanya, diramalkan ribut petir selepas 29 March.
Heaven!

Maybe... ok citer best sket.

In my 20s, Et, my best friend, ada tabiat yang pelik.
Kalau saya mentioned satu benda yang saya nak beli, gigih dia pun mesti beli benda yang sama.
Like when I bought TommyHilfiger perfume (it was in late 90s of course saya ikat perut nak membelinya) tetiba dia pun beli.

I found it hillarious, considering dia pun dah ada banyak perfume.
Dia cakap dia mudah terpengaruh. Hahahhahaha

Saya rasa cute je bila dia mentioned bab mudah terpengaruh tu hahaha..
(Tapi saya x mudah terpengaruh ... giler...dia kayo saya mesken)

Saya fikir, it is a girly thing.
Afterall, tengok my friend pakai beg Coach, gigih menangis balik rumah. Hahaha..

Until few weeks ago.
Told d other friend, I wished to buy a replacement for my tablet yang dah tak dapat diselamatkan sesambil menerai tablet yang baru dia beli ari tu.
2, 3 hari lepas tu dia tanya dah beli henpon baru ke belum.

Wehhh mana datang citer henpon?
Tablet la, saya beritahu.

The next time we bumped into one another, he showed me his new smartphone.
Like ET dia bukanlah rajin nak menunjuk pun. Humble .
Unlike ET, dia bukanlah giler soping hahhahahaahha
Persamaannya dengan ET, dia pandai invest duit, means, dia kayo (saya konsisten kaya budi bahasa je,)

Anyway, I do not think he bought it sebab terpengaruh macam ET.

But still, sewaktu dia kasi tau dia ada henpon baru,
sewaktu jejarinya yang panjang itu mengeluarkan henpon dari poket seluar, perghhhhhhhh!

× aci la macam ni, kita yang nak beli, kenapa awak sebuk nak beli henpon juga?
Saya terfikir ayat di atas, kalau dengan ET memang saya cakap cenggitu, 20 years ago.

Tapi..
Oppsss we r 20 years older, that line is out of question.
Instead I just said,  **"elehhhhh awak bukan ada kuali Tfal pun".

Saya cakap dalam hati.
Sebab.....
Kuali Tfal tu pun saya tak ada jugek.

Besides, saya takut dia start pergi cari kuali tu n bawa ke workplace..
Heh?

Ok.
Not funny norizan adnan.

p/s lately bila hati saya sedih pilu * *is my cold comfort

No comments: