Friday, April 04, 2014

Air mata Saufi

1. "Boleh x kita cakap si Saufi tu muka ada market? "!  saya tanya few of my male colleagues. Typical  Malay men, mana reti memuji, diorang diam je kot, entahla.,, saya dah lupa.

2. While my female colleagues went drooling hahahhahaha, my ex- lady boss, lagi x ble menahan komennya. During d weekly assembly, while  introducing Saufi to d crowd, she said something which summed up our first reaction collectively.
"Pertama kali tengok, rasa macam pernah jumpa, bila tengokk lagi.... haaa baru ingat. Macam Adi Putera".

3. Mind you, that was loooooong before Adi Putera berskandal n his Teduhan Kasih drama was a hit back then.

4. I was flattered when a girl asked if we r siblings. A year later, lepas fikir panjang baru saya cakap ngan Saufi. Dan itulah ayat paling panjang saya pernah cakap. Dia x jawab pun. Tu sebab saya x berapa bercakap pun. Pendiam budak ni.

5. Hari ni saya cakap panjang jugak. His last day. Since we have extra manpower so few have to go. He was one of them. Reluctantly. I just knew  d reason why few days ago.

6. Honestly, I just realised it was his last day, when I saw him hugging a male friend. He came to me, with those smile which make d girls melt. Heh.
I said something which my seniors, advised me in the early days of my career. Something I should tell him, if only we r close.

7. What began with watery eyes, turned to something unexpected. Goshh! 
Judging from d welling tears , I might say, he really felt awful with d situation.  Me too. If only I knew his predicament.

8. Kekadang kita lupa apa rasanya jadi newbies yang serba tak tahu, jadi freshies yang pemalu. Kita cepat menghukum, menyindir, mengaibkan orang tanpa menilik, sudahkah newbies itu diberi bimbingan, dibantu dengan dorongan. Kita leka menulis satu persatu kekhilafan orang dan menjustifikasikan tindakan, tapi beranikah kita mengaku kesalahan dan memperbaiki keadaan?

9. #8 adalah perkara dan pihak yang terlintas di fikiran saya sewaktu melihat deraian air mata Saufi. Kalaulah dia betul2 adik kandung saya, memang awal2 lagi #8 saya maki cukup2.

10. Sabarlah Saufi. Mungkin Allah nak beri rakan sekerja yang lebih baik.

All d best bro

No comments: