Thursday, April 17, 2014

Buku kerja dan kerja cincai

Saya tak boleh lupa betapa marahnya saya bila lihat buku kerja adik2 saya kosong je masa diorang sekolah dulu.
Kalau tak mahu guna buku kerja, janganlah suruh pelajar beli.
Dont give me a crap, students r supposed to do it in their own time ke hapa.
I never buy it, those rubbish excuses I mean.

Tapi sebab in the uncertainty of PT3, lepas dapat tahu d format saya terus minta kebenaran beli buku kerja.
Perlu dicatatkan juga, I was talking about Pentaksiran Pusat format, which was revealed in February.
Ni dia dah tukar jadi PT3, I just not sure format sama atau tidak.

Tapi buku kerja dah beli.
Saya stress giler.
Awal2 lagi saya dah beritahu, either PBS continues or not, I will definitely use d workbook, partly taknak membazir, and mainly I found the reading ang speaking materials are helpful.

D kids relaxed je.
Tapi cikgu diorang gelabah tahap gaban.

Speaking about relaxed, I think d PBS kids took matter too lightly.
Unlike us yang selalu stress nak kejar good grades.

Today I gave two sheets of reading exercise.
The first one was quite tricky, so it was guided comprehension then.

Latihan kedua sangat sangat senang . Seploh minit boleh siap, sepatutnya.
Tapi bila loceng bunyi, most complained they had lack of time.

Apakah?

On something unrelated, I had complained  regarding d written exercise. The boss said she will see d student personally.
Perghhh mestilah saya sedih, if d kids tak bagus, maksudnya sayalah yang tak ajar dengan bagus.

◇"amik positif je yang, we could do better next time", saya bisik pada d kids. Muka inesen je diorang.

On something gud, a friend of mine, bisik2 beritahu dia ternampak mesej yang garang. Saya tak faham, layan je. I just learnt how garang d message was  when  somebody hurled abused to d writer n 2 people involved.

Gone r d goody2 image .

Saya takder komen. Nak tunjuk simpati pun tidak, nak tanya jauh sekali.
Saya penat.
Saya cuma nak berehat sambil makan udang goreng.

Udang mahal ke?

No comments: