Wednesday, April 09, 2014

Ko bingit!

Ada orang suka mengomen. Itu salah ini silap.
Padahal dia tak siasat pun. Tetiba bagi sagesyen.
Eh... bingittt ok..

Ada orang suka cari kambing hitam.
Dia ni begitu, dia ni trabel, dia nun lembab.
Padahal semua maklumat dihujung jari.
Oh... berdasarkan maklumat hitam putih, u r d culprit.
Tulah... bingit sangat...

Ada orang fefeling paling cool,
Relax sana, cool sini.
Bila ditegur, wehhh cool ler dia cakap.
Kot dia pun cool, jangan banyak wayang di belakang,
Orang pun x payah bingitt..
Bingit okkk..

Ada orang berlakon maksum,
Allah sana sini di lidah, sembahyang sunat siang3..
Kelas..
Dia fikir Allah tu ada kat tikar sejadah dalam mesjid je kot.
Masa makan lebih masa, lepak lebih masa, sembang lebih masa, ngumpat lebih masa, bodek lebih masa,
Dia fikir Allah x ada?
Bila ditegur... oh.... Allah ada katanya..
Bingitttt giler sehhh..

Ada orang suka empowerment.
Bila timbul masalah, rujuk pada dia dia cakap,
"Tu yang kita mahu wujud komunikasi tu".
Bila masalah x settled, dia cakap,
" itu kita kena tanya PIC la.. tu bidang kuasa dia".
Masa pergi bank, takder empowerment, no communication, no bidang kuasa.
Aitttt.... apsal senyap? Bingitt la lagi.

Ada orang suka bagi idea.
Patutnya macam ni, patut macam tu.
Ehhhh... apalah... gini....
Bukan gitu...
Bingit tahap dewa.
Bila dia yang kena buat.
Uishhhhhhhuu
Whooooooshhhhhhhhh

Hilang.
Senyap.
Sunyi.

Sekian

No comments: