Sunday, April 13, 2014

OCD

Ok.. ari tu saya bawa balik pinggan akopal bunga tulip dan piring luminarc bunga hortensia biru ke no18. No12A jarang ada tetamu ramai, jadi pinggan yang saya beli kat jualan gudang dua tahun lepas tu still ada sticker lagi. Nanti kalau saya mati, azab pula kena soal dengan Malaikat Mungkar dan  Nangkir  sebab membazir.

Tapi bila dah start musim hujan, saya fikir, tak sesuai pula guna pinggan tu.
Warnanya ceria sangat.
Jadi saya bawa balik set Claytan kaler lilac. Barulah selera nak makan bila tengok bunga comel-comel tu dengan warna yang sendu.
At least, saya rasa macam tu la. My mom dah malas nak layan.

I packed pinggan tulip dan hortensia tu, n dropped at 12A on my way to see Kak Ina on Tuesday.
Nak cepatkan, saya letak tepi pintu je la.
Mana nak tau budak2 ni datang rumah hari ni.

Errr... padahalnya saya sampai kat 12A waktu Maghrib semalam. Boleh je dikemas sebelum tidur.

Stress makcik tau..

Dang!
Saya tingat insiden minggu lepas kot.
I saw d other friend was sitting alone, so I joined him.
Then another friend came, handed a pack of iced tea.
A tiny droplet of Ayo a bit dropped on d pinkish sofa.
Not much, but still...
He wiped it with a piece of paper which he had in hand.

Me:wehhh sikit je kot... nanti keringla..
Him: aku x boleh la tengok...
Me: heh.. kenapa pembersih sangat?

Hahahaha of course I told him betapa menensyen kan kalau saya jumpa orang yang pembersih sangat.
I know I was talking craps... when he kind of mumbled, cubala jadi pengemas sikit.
Heh?
Kami kawan lama. I noticed kot dia dah cakap sesuatu yang serius dan tak mau saya menjawab, dia cakap bisik2.
It will definitely silenced me.

Lepas tu saya terus ambil tisu dan lap meja sampai jiran sebelah tanya kenapa., Hahaaaa..
The thing is ... abaikan..

Like today, once d boys left, terus saya simpan pinggan mangkuk kat rak, susun buku yang senget dan cuci longkang.
Apa kena mengena dengan longkang?

Entah...

p/semua pinggan mangkuk saya beli kat jualan gudang dengan deskaun giler2.

2 comments:

zino said...

Pakngah pun gunakan pinggan yg mahal bila makan.. Kalau tak nak tunggu orang datang baru merasa nak guna hehe

Kengkawan said...

Samala... haha.. pdhal itu juga makanannya hehe