Tuesday, April 08, 2014

Random

It is an open secret, saya tak suka jawab telefon.
Especially dari orang yang telefon saya sebab ada keperluan saja.
Hahhahahhahha.

Family n closest friends, normally I will return their call.

Tapi ada sorang kawan ni suka mengungkit.
Asal ada peluang je, itu saja la yang diulangnya.
Padahal, sekali je kot saya x pick up (read: saya ok banggg!)

One day, dia pergi keluar bersama 2 orang rakan.
Saya telefon dia x jawab. No return call either.

"Waaaa kuar ngan kawan, terus x mo pick up phone.."saya usik. Dia cakap dia sibuk dengar gossip. Hahaha..

Few days later, knowing that dia mungkin kurang sihat atau stress atau exhausted, saya telefon lagi.
Hujung tahun lepas dia kata dia dah fit, baru ini dia cakap sakitnya berulang kembali.
Gigih la saya nak menyebok.

Waaaa.. few times, jgn kata return, pick up pun x..
Weiii... kata kawan...

"yang dah bagi wassapp tu apa? nak dengar suara juga ke" dia tanya. sarkastik giler.

Giler sarkastik.
Kalau saya xder kerjaya, mesti saya sentap sampai hujung tahun.
Tapi saya bizi. Banyak benda lain saya nak fikir dari memikirkan apsal plak nak jawab call from a friend pun berkira.
Baikla saya tanya sendiri.

Of course, saya tanya dan dia jawab. Saya cakap lagi ( penuh spekuan) n dia menghulurkan sarcasm lagi.

I am a strong believer, if you r too busy for a friend, maybe you are not A FRIEND.

Hahaha..
Sound childish.

Lupakan semuanya. Forgitit!
Angkat kaki sajalah...

No comments: