Sunday, April 06, 2014

Rumput-rumput berguguran

Attempted to be a poet. Failed miserably. I know..

Been trying to get Pakcik Samsudin, the land-mower since last week.
Rupanya dia dah ada permanent job, so I have to wait on his off-day.

Laaa kan ramai je orang potong rumput?
Ada.. tapi d ones I hired before was so lousy.
Ala-ala macam ditekan je rumput instead of cut it off.
Bila saya g tengok, dia kasi alasan hari panas, rumput kering, batu banyak n bla bla.
I paid whatever he asked for, dengan senyum tipu2 semestinya.

I know he lied, but still for benefit of d doubt, I talked to others and googled.
That's the end of it.
Ada juga dia datang dan tanya if I want him to cut d grass or not.
"Tidak. Terima kasih", saya jawab seskima mungkin.

Saya suka Pakcik Samsudin, sebab dia x banyak songeh. Sebelum mula, dia akan kutip batu dulu. Dia cakap nanti terpelanting kena tingkap. Saya pun tolong dia kutip batu. Bila dia mula guna mesin, saya masuk rumah. Ngeri!.
Dia mesin rumput sampai nampak tanah. Tu saya suka. Ikhlas pakcik ni.

Hari ni, masa dia mesin, hujan gerimis.
Cepat2 saya capai penyapu dan kumpul rumput dalam plastik hitam.
Nanti kalau hujan, rumput di bawa masuk dalam longkang pula. Habislah jenjiran marah kalau longkang tersumbat.

Seeing that I've swept d grass, gigih Pakcik Samsudin ni mesin lagi sekali kat tempat tu.
X aci la cenggini..

Saya jerit suruh dia stop, tapi bunyi mesin tu menenggelamkan suara saya.
Sangat teraniaya pakcik ni...

Ok...
My point is, Pakcik Samsudin ni baik.
Mudah2an, rezekinya diperluaskan dan dikurniakan kesihatan yang baik.

Sekian

No comments: