Friday, May 16, 2014

drama orang tua (sangat) part 2

Ada orang, kadang2 lagi sebatu jumpa, senyum manisssssss je macam cekelat kedberi.

Tapi ada hari, muka serius kalah kena turun pangkat jadi embi.
Mulut pun tajam menikam macam pisau cukur Gillette Super Nacet.
That was d only brand pisau cukur yang saya tau sebab arwah bapa saya guna.
Ayah saya meninggal dunia tahun 1999, so I dunno, pisau cukur tu ada lagi ke x.

Peristiwa ini berlaku pada satu hari.

Saya sedang duduk menggoogle sesuatu yang ilmiah (harap mereka percaya) ditablet. Saya cuma bertemankan kipas saja. Hari panas saya duduk di situ sebab ada kipas.

Lagipun ada berita panas yang saya ikuti di internet.

Seorang kawan masuk n grunted.
Saya tak bagus dalam komunikasi jadi saya cuma tanya, "eh tablet awak mana?".

"Aku dah tua, takder masa nak tablet aihhh", dia jawab, nada sarkastik.
Dia memang berbakat dalam bidang sarkas(tik).
The fact that dia cuma tua seminit dari saya, bertambah tajam menikam.

Saya nak merajuk..
Tapi...


Abaikanlah...:(

1 comment:

zino said...

selamat hari guru