Saturday, May 10, 2014

potluck, baju baru dan errrr... Salzburg

1. Potluck
Kak Sal told me about d plan yesterday, on our way home. Great!
Ri tu ada kawan kasi mangga jeruk setapawer , tak pulang lagi bekas. So I baked choc chips muffin, for potluck n sekali dengan nak pulangkan tapawer yang dah berkurun saya simpan kat tepi meja.
For 1 kg, it yields 3 tapawer besar.
Rasa sedap ke tidak jangan ditanya.

There r plenty of food. Kak Sal bawa rendang n nasi himpit. Kak Siti bawa bihun sup, Kak Zah bawa nasi kerabu, there were watermelon n guavas, 5,6 jenis kuih n drinks.
Yummeyyyy.

2. Baju baru.
Untuk rekod, bukan saya seorang je yang kawan ni kasi. Dia bagi kawan2 dia T-shirt, jadi kebetulan saya ada di situ, terpaksalah dia kasi saya juga.
Wah...
Kaler purple!
"Tapi nipis sikit", kawan yang lagi sorang cakap sambil ketawa gembira. Saya speku dia tujukan untuk saya kot, lelaki mana ada hal pakai baju nipis ke hapa. Sebenarnya saya pun x kisah, sebab nanti saya tetap pakai inner.Lagi nipis lagilah saya suka hehhehe janji baju free 
Saya  cuma risau satu je...

Takut tak muat...
" Saiz apa?" kawan tu tanya. Mungkin ada niat nak tukar suka sama suka. He got blue n red t shirt, mine is purple n white.
"XS (bukan saiz sebenar)", saya jawab.. hahhaha
"Tak boleh... yang aku punya ni saiz M", kawan tu jawab. Hahhahaha

Jadi diam2, saya bawa baju baru pergi sambil tunjuk kat all n sundry.
Gigih nak menunjukkkk....

Once home, I tried it on. It fits nicely:) xderla nipis pun. Comfy je.
I think d colour is so gorgeous n I like it tremendously.
But then....
Kalau saya kurus sikit, mungkin saya pun nampak gojes  pakai baju ni.


3. Salzburg.
Initially we planned to fly to Vienna together today.
Tapi as d saying goes, 'man proposes, God dispose'.
Despite all d gud things happened today, I still feel sad n hopeless.
Why?
I keep asking myself.

I know this is utterly supid

#sigh#

No comments: