Wednesday, June 11, 2014

Backyard updates: Apa lagi pokok limau purut mahu?

Nik kata pokok ni hidup subur kot ada banyak rumput2..

Pokok limau purut dah umur 5 tahun, tapi masih kurusssss ..

 Pokok serai yang ditanam hujung tahun lepas. Nanti raya akan ditanam semula
Seen here is pokok cili. Buahnya dipetik bila nak makan je. Jimat. Sebelah tu sebatang pokok kangkung, juga kurus kering. Kat tepi tembok ada pokok pegaga. Nik juga kata pegaga ni tumbuhan sociable, kot takder rumput2 dia tak mau hidup.

Initially, rumput ditanam sebab bila hujan, air dari rumah banglo belakang menghakis tanah. Tapi rumput tu tak jadi secantik kat no18.

Tak faham. Sekian.

2 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

I pun curious...
apa yg Pokok Limau Purut impikan dari kita, dah dibela dgn penuh kasih sayang pun dia tetap jugak kurus cekudud... kena mkn ulat.
Pendek kata.. mmg susah la nak tanam.

Kengkawan said...

Hahhaha..
Sesama konpius kita ni
Hahhahaha