Tuesday, June 17, 2014

Strangled

Sebab panas  saya pun bangun tinggalkan kipas yang berpusing laju, after excused myself to d bunch yang masih gigih berdiskas about my two dearest friends.

Group discussion. Sungguh ilmiah bunyinya.

When I was small, whenever my mom complained about my father , saya yang tukang sampaikan.
Adala teknik yang saya rekacipta dan  perbaiki  dan selalunya taklah berjaya sangat.


Saya pun dah lupa tekniknya, maklumla, dah 15 tahun ayah saya meninggal dunia.

Berjumpa dengan one of d two friends, saya cuba berdiskas tentang perkara yang orang lain gigih berbincang di bawah kipas.

Macam juga bila bercakap dengan ayah saya, saya pusing keliling (trans: beating around d bush) 
Menjaga hati orang Tua...

Misi tidak berjaya.
Instead kawan tu cakap, "nak biarkan berlalu sampai perkara tu senyap sendiri".

Saya rasa teraniaya.
Bila sesuatu perkara menguntungkan dirinya, dia setuju pulak.
Bila kena beralah..
Ermmm...
Terus jadi lain..


When I was small, bila komplenan saya tidak dilayan, at least my late father wud always give reasons.
He never insult my intelligence.

It just that,
Right now I felt so insulted.

Oh wow..You want to be clever huh?
Ok go ahead..


Sekian.

p/s maybe I shud stop eating chocolates too.




No comments: