Saturday, July 12, 2014

bubur lambuk Hotspring

Tetiba my mom teringin nak makan bubur lambuk. We bought severals from different bazaar, tapi dia x suka.

Dia cakap bubur lambuk yang orang UMNO Slim tu masak juga yang sedap ditekak dia.
Dah dua hari saya pergi kat bangunan UMNO tu tapi tak nampak pula orang edarkan bubur lambuk tu.

Mungkin diaorang dah tukar tempat kot, sebab bila saya ke Pejabat Pos, dengar pakcik2 tu sembang pl bubur lambuk UMNO tu.
Takkanla saya nak mintak kat diorang pulak.

Luckily Arif called. He asked if I could stop by kat Hotspring sebab hari Jumaat ada buat bubur lambuk.

Mestilah bolehkan...
Walaupun sebenarnya mata saya asyik nak terkatup.

At 6p.m I drove to Hotspring. Sampai pukul 6.25p.m.
Another 45mins journey nak balik ke no18.

My mom yang tengah berbaring2 terus bangun menuju pintu bila I told her I bring bubur lambuk.
Dia pergi pintu tu sebab dia g hantar kat rumah Makcik Jah belakang rumah satu.

"Makcik Jah kamu pun suka bubur lambuk juga tau", dia cakap, padahal masa tu lagi seploh minit nak berbuka pun.

Maybe it is true, makanan lebih sedap jika dikongsi bersama

Mak saya pun makan dengan sungguh berselera.
Sebab dia tau anak2 dia sanggup kehulu kehilir carikan makanan yang dia suka.
Nak masak sendiri bubur lambuk tu memang tidakla...

Semoga murah rezeki UMNO Slim dan Hotspring


p/s gambo xder, saya bengkok

No comments: