Tuesday, July 08, 2014

kakakku yang bijaksana

Setiapkali nak raya, mesti mak suruh saya bank in duit.
Mak saya ada doblas anak, tapi bila bab duit, mesti saya jugak yang diamanahkan.

Saya bukan kisah sangat, kot x tu pun, memang sejak azali saya yang suka menyibuk hal2 macam ni. Yang saya tak suka sikap penerima yang ungrateful which after years saya pun tak tahan tengok mak saya ternanti2kan panggilan to acknowledge duit dah diterima.

My mom is 70++.
Takder sikit pun terfikir entah sempat ke tidak......
Entahla...

Last Friday, my mom suh bank in duit.
Just bank in. Takde pesan suruh talipon ke hapa.
Dah berjauh hati sangat agaknya.

Saya minta kakak saya yang talipon bagitau.
Saya dah penat.

She had a better idea.
Invite that particular person to a family whatsapp group.

Welcome.
Errrr do u mind if I m asking,
Is it true blood is thicker than water?
I mean.. scientifically point of view.


Sekian

No comments: