Tuesday, July 22, 2014

Sebenarnya, rindu itu ada

I am referring to tazkirah given by Ustaz Zul after tadarus this morning.
For d record, TADARUS IS COMPULSORY for every one at my workplace.


He said, Rasulullah sangat risau, sebab umat terdahulu umurnya panjang dan amalannya pun banyak. Umat beliau, umur pendek, amalan pun tak sekuat umat terdahulu. Jadi Allah s.w.t kurniakan malam lailatul qadar supaya semua orang boleh dapat bonus berganda untuk menambahkan pahala. Tapi lailatul qadar tu berlaku sekali setahun, tak tau pula tu tarikhnya. Maka seharusnya, 10 malam terakhir Ramadhan ni, kita semua lipatgandakan usaha untuk mengejar satu malam yang dikhabarkan lebih baik daripada 1000 bulan tu.

Dia kata. Saya dengar dan macam korang yang terbaca entri ni, mestilah ada cecita nak dapat bonus berganda ganda.

Tapi by mid day, saya rasa nak nangis kerana sesuatu hal.
Saya tak tau nak mengadu pada sapa. Depa bukan nak layan saya pun...

Stress sangat, balik rumah saya tidur.
Bila celik mata,

Ehhhhh...
Dah pukul 3 pagi.

Tu je la cerita.
Sekian.

No comments: