Friday, August 01, 2014

#3: baju raya

Saya beli sepasang je, which I could not really afford, for me it was a wee bit expensive. It is a cotton silk which Uda said very comfy. Since we will berboria di hari raya, saya pejam mata dan bayar saja lahh..

Pada pagi Hari Raya, Baby telah terbakorrr baju saya.
Xder baju lain, saya pakai je walau pun kat hujung kain tu dah berlubang. Redha!.

Kebetulan, bila Nik balik, dia minta bawakan Nadia n Izzati shopping.
Might be Izzati dont have time for pre-raya shopping, so it is Nik's way to ensure she will have what she wants before heading back to Kedah.

Jalan sangat kosong, orang pun tak ramai. Sangat seronok membeli belah walaupun banyak kedai tutup.

We bought many shawls, scarves n tudungs from Muaz. Then we had lunch @Sogo.
Izzati n Ya bought T-shirts n blouses too.

After that we visited Hyper Shoes opposite Sogo sebab kat situ je ada kasut saiz Izzati.
Unfortunately takderla yang dia berkenaan.

Tapi..
Saya habis hati sebab saya boleh pakai satu dress tu.
Cantik tu, agak cantikla..
Yang penting dress tu panjang sampai ke hujung kaki. Fes taimmm okeh..

Saya beli dua.
A navy blue and moss green long dress.
Sebab dua tu je yang tinggal pun. Berbunga hati saya bila tengok baju tu meleret2 sampai ke lantai... haishhhh

" Ko tengok Long.. Mak Andak tak tanggal lagi baju tu", eh.. lupa.

Now I have 4 baju raya, 
Satu yang terbakorr tu, 2 helai dress dan satu baju renang.

Yesss!
Setelah bertahun saya nak beli swimming suit, finally Ogilvy buat sale.
Saya pun beli sepasang yang muslimah gitu..
Baju renang raya kekdahnya.

Gigih Nadia n Aisya pun nak cuba juga.
Heh?

No comments: