Saturday, September 27, 2014

san kei poh

Seriously I do not know whether d spelling is right r not.

Ni la ceritanya..

We had a 30-mins-break.
While others went up for Zohor prayer, I joined Mrs Low and Ivy tengok ikan.
It is her favourite place in Ipoh, dia kata..
Banyak2 tempat dia dah pergi, kat sinilah ikan koi yang paling banyak dia jumpa.
Dia kata...

Saya tak tau itu tempat apa..
Korang tengok je gambar ni

Suddenly it was raining.
To kill time we walked around. That was when I learnt that itu kedai landskap n jual ikan.
Anak ikan paling murah regenya RM290. Heh?

Kolam daripada batu ni pun regenya RM450.
Mampu.

As usual norizan adnan suka asking silly dumb dumb question.
Bila that particular friend wanted to have a bigger pond with stages some more, I simply asked, "sangat besar lorr, muatke rumah u?"

"Muat. Rumah I banglo itu ma",dia jawab, muka tak bersalah.

Oookk..

Ni baru masuk klimaks cerita.
Tetiba hujan turun lebat. I googled for taxi number to go back to d class. She called n they conversed in Chinese. Saya tak faham

Sedar-sedar dia berlari pinjam payung. Then berlari lagi, bagi tau ada orang akan tumpangkan.
Tadi kata nak naik teksi....

"Teksi tu kata tak ada lalu", kawan saya, Ivy jawab sambil kami berlari masuk ke kereta Honda Accord putih yang dipandu oleh lelaki yang berseluar pendek khaki perang dan tshirt hitam.

Saya tak cakap apa-apa, lelaki itu pasang radio bahasa Cina dan kawan saya tu pun beri instruction dalam bahasa Cina.

Bila sampai dua kawan saya tu cakap, "Hsieh hsieh ni".
Saya pun gigih guna bahasa cina tapi saya tersebut Shi Sheh Mia. Eh.. ada bunyi sikit-sikit ok mehhh...

"Bagus ha pergi sudahla generous, kaya pula lelaki tu".
Kawan saya yang ada rumah banglo itu berkata sambil mencuit kawan di sebelahnya yang masih single. Ivy, bukan saya.

Maybe we shud go there more often. 
Hahahhahaha

"Agak kacak juga lelaki itu", kawan yang lagi seorang tu cakap dengan serius.
Saya tak ingat mukanya. Tak ada keperluan, tapi honestly, orang baik dan KAYO pulak tu memang saya pun nampak kacak juga.

Sekian.

No comments: