Friday, October 03, 2014

playing victim part 2

Saya sudah jumpa ramai orang yang bercita2 nak jadi hero dalam hidup saya.
Dah banyak kali saya jadi kambing hitam.

To be frank, sayalah yang membiarkan diri saya dikambing hitamkan.
My fault!

Pada usia 27 tahun ( tipu), baru lah saya sedar ada cara yang mudah.
Yang ini saya baca dalam buku PR. Senang saja.
Damage Control namanya.

Watak yang sama dalam Part 1 telah memulakan isu. Dibantu oleh watak kedua yang berkepentingan untuk menjadi hero.
Resulted, my integrity was at stake.

All d plot was done cunningly, behind my back.
Syukurlah mak saya selalu doakan yang terbaik untuk anak dia ni.

I found out, sebab orang ketiga yang rasa it was unfair to me.
Ada lagi ayatnya, malas nak memikir.
Saya istikharah, asking His guidance n remains quiet.

Orang nombor 2, datang n beritahu yadayadayada. Berdrama summore!
1. Too late
2. Perlukah?

Saya sengih n simply said, " for me xder isu".

I bukak buku Public Relation yang dah lusuh tu
I need Damage Control Plan ASAP.


I found n I did.
I gathered all d datas and materials n all.
Fought back, in a much better way.

Kalah menang tak masuk dalam agenda.
Integrity is not something I can let go.

One day I saw em discussing.
Heh?
Wont surprised me if one day they come out with dif plot,
Did tactics, dif strategies.

All d best.
Hujung dunia kita berjumpa:)

No comments: