Wednesday, November 12, 2014

tiada rahsia antara kita

Macam buku yg terbuka,
Semua pun terang dan jelas.

1. Satu hari saya telefon the other friend, soalannya general, "free x?"
Dia kata x. Jadi saya call Fida. Sejam kemudian dia kirim mesej
"Bangun lewat. Haha".
Besoknya dia tanya, " Hari ni bangun pukul berapa?".
Mana ada saya cakap pasal bangun lewat..
Men!

2. Satu hari, saya duduk memandang kipas. 2 girls came, obviously looking for something important. We talked riddles, of course.
"Budak tu nak apa?". The other friend asked.
"Hal perempuan". Saya jawab, dan kitaorang sembang hal2 yang kelakar. Badan penat, jgn nak stress kan kepala.. 
"Pergila makan.." dia cakap, sebab ada makan free hari tu.
"Tak mau... kita sakit perut," saya jawab..
"Hehhhh.... " dia jawab sambil giggled.
whats so funny? Insensitive. Men!

3. Tak ingat saya macam mana mulanya.. saya sebut sesuatu.
"Takkanlah sampai 2 minggu!" He snapped..
"Wheiiii janganlah kira!" Giler betul saya rasa.
"Mana ada.. " dia jawab, defiant.
Perghhh... tak ngaku pulak...
Men!

4. I talked to bunch of people about a certain issue. I m not sure when someone posed a question. Texted him, he replied with salient points.
d next dat he brought up d topic, lengthy explanation which I really appreciate.
"Kenapa tanya? Mesti ada sesuatu ni.." dia tanya mengusik.
"Mana ada," saya jawab serius 2,3rius. Dia terus korek rahsia.
konon!
Mana ada rahsia dalam hidup norizan adnan.
Lainlah orang tu, yang kita nak pinjam henfon pun x kasi.
Men!

Sekuan.
Sekian. 

1 comment:

ijad said...

salam ziarah