Sunday, January 25, 2015

Di saat susah...

Sometimes, kita betul2 tak boleh duga hati orang kan...

Ceritanya begini...
Bila cuaca berubah saya memang selalu demam.
Hujung tahun saya simpan rambut panjang, bila bulan Januari mula berkerja, bertudung seharian, balik rumah saya demam.
Malam2 mesti menggigil.

Bukan salah tudung tu, cuma tempat kerja saya tak ada ekondisyen. 
Saya tak tahan panas..
ngengada...

Jadi hari Isnin lepas, bila saya celik mata, hari dah terang.
The night before, I couldn't sleep.

I could always rush to my workplace, maybe 10-15minutes late, but still..
late is late..
I dont want d kid to see me coming late, n d puffy eyes, n fatigue due to restless night, was another thing.
Sesia je selama ni saya projekkan imej ceria energetic in front of them.

Saya duduk termenung mengadap tingkap. Fikiran saya kosong, sekosongnya..
There r lots of numbers in my phone.
But their penchant for gossipping were legendary.

I called 2 people, both did not reply.
I sent smses. No reply either.
Great!

Saya termenung lagi.
Fikiran saya kosong, sekosongnya.

Then, I remembered my neighbour.
Dialled her number.
Asking for a favour, because no way I am going to d clinic n tell lies to d doc when in fact, saya cuma mc kalau sakit perut saja.
Setakat demam waktu malam  sangat ngengada nak mc bagai..


My neighbour did something yang saya tak terduga.
She was in KL, but promised to come back in d evening.
At night she called me up.
All settled!


Of course saya tak boleh tulis terang2 what she did.
Tapi saya sangat sangat grateful.


Saya berharap dan berdoa, satu hari saya berpeluang untuk repay all her kindness.


Sekian




No comments: